zucht,, zo zielig Sophie heeft weer een zondagsarmpje gehad.......

Vandaag zijn we met sophie naar de dokter geweest, ze had nml een zondagsarmpje
 Voor de gene die niet weten wat het is..
(dat is  als  het  elleboogje uit de kom is geschoten..Vaak gebeurd dit als een kindje opgetrokken wordt aan haar armpjes , als je bijv aan het wandelen bent en je kindje valt dat trek je je kindje op aan haar armen en dan kan de elleboog dus uit de kom schieten, veel mensen wandelen op zondag dus vandaar deze naam....)

Sophie heeft dit al een keer eerder gehad in feruari.. en nu dus weer...

Ik was vanmiddag sophie aan het verschonen op de grond...
Ik was klaar en wilde haar tot zit brengen en hield haar armpjes vast en hielp haar omhoog en toen is het dus mis gegaan...
Sophie begon meteen te huilen en keek mij zo verdrietig aan. Ze had nml pijn, pijn in haar armpje.

We zagen meteen dat er wat was, ze huilde helemaal niet hard, maar zo verdrietig, het klonk ook heel anders, dat huiltje..

Ze hield haar armpje ook helemaal slap en kon hem niet meer gebruiken en liet hem maar langs haar lichaampje hangen..

We hebben de dokter gebeld en konden gelukkig meteen komen.
Deze dokter heeft hem er weer ingezet en dat deed gelukkig bijna  geen pijn.
ze moest natuurlijk wel huilen en ik vond het heel naar om te zien dus keek even niet mee, maar daarna was alles weer goed. Ze gebruikte meteen haar armpje weer en toen we weer thuis kwamen begon ze meteen weer te spelen..

geen pijn meer..

wel was ze daarna opeens heel moe (en ik ook.....)(ws door de emoties)dus hebben we haar laten eten en toen vlak daarna haar flesje met warme melk gegeven en om 18.30 lag ze al in haar bedje te slapen.

Pff voel me er zo rot onder, best wel schuldig en dat voelt niet prettig.
De dokter zei dat sommige kindjes er nu eenmaal gevoelig voor zijn en Sophie   ws ook, maar toch.....Ik heb haar wel omhooggetrokken..
Ws snappen julie dit gevoel wel...Had het zo graag willen voorkomen....

Ik pas nu heel erg op en trek haar niet meer omhoog dmv haar armpjes en met het stappen aan onze handen ga ik ook uitkijken, want ik hoop dat het niet nog een keer gebeurd..

liefs tobi.

Dat is schrikken ja!

Gelukkig weet je nu waar je op moet letten en kun je er rekening mee houden.
je hebt het niet met opzet gedaan dus je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen!!
Fijn dat jullie gelijk de dokter er na hebben laten kijken.

Je moet inderdaad nooit je kleine aan één arm omhoog trekken oid. Net wat je zegt doen veel ouders dit als de kleine valt, hup.. aan een arm weer op de voetjes trekken. Pak altijd je kleine onder de oksels weer op. Ik heb dit ooit eens gelezen en ben er destijds wel van geschrokken vandaar dat ik het nooit doe of heb gedaan.

Goed dat je het hier even onder de aandacht brengt en goed dat je je kleine zo begrijpt en aanvoelde dat er iets mis was!

Een dikke kus voor je moppie!

Esmé mv kay

Vervelend voor je meissie zeg! Het kan idd wat je zegt gevoelig zijn bij een aantal kinderen en krijgen het vaker dan andere kinderen. Goed dat je je meisje geruststeld en naar de dokter bent geweest!

Afgelopen maandag de cursus eerste hulp bij kinderongelukken (incl reanimatie) afgerond en het zondagsarmpje (ook waarvan de naam komt) hebben we ook behandeld.
Hou er rekening mee dat het ook kan komen als ze kindje wat ouder is. Lekker tussen papa en mama aan de hand en dan springen en zwaaiend lopen. Of aan de handjes omhoog trekken, Uitkijken hiermee!

Lisenka mv Tessa

Oooww.. arme Sophie!
Zo te horen heeft ze zich wel heel karig gedragen zeg. Wat een bikkeltje.

Kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, maar zo trek ik Finn ook altijd omhoog.
Beterschap met je meisje.

Liefs,

Tessie

Dan voel je je zeker schuldig! Maar het is een ongelukje, dat kan iedereen overkomen! Gelukkig heeft sophie er niet zoveel last van gehad en vindt ze je vast gewoon een superlieve mama.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan