Zucht...

Is een stuitligging in de mode ofzo? Ik heb er nu twee versies opzitten en dat was het dan. Nu mogen we gaan nadenken of ik een stuitbevalling ga doen of dat het een keizersnee wordt. Volgens de gyn kan ik prima natuurlijk bevallen. Dit moet wel nog even goed gecheckt worden natuurlijk. Lastige keuze! Het is de eerste dus je weet toch niet hoe het allemaal voelt. En bij de pijn heb je ook nog geen voorstelling. Dus wat dat betreft zou ik het best willen proberen. Maar ze kunnen tijdens de bevalling wel beslissen dat het toch niet gaat en dan mag je alsnog onder het mes. En dat lijkt me dan ook weer niks. Doe dan maar gewoon de zekerheid van een keizersnee. Tsja, even goed nadenken en afwachten wat de vk en de gyn er verder nog van gaan zeggen. Waarschijnlijk word ik nu een juni mama, maar ik blijf lekker hier in de club.

mmm lastige keuze idd...heb geen ervaring met stuitbevalling en keizersnee....dus kan je er niet mee helpen maar ik had dan ook gekozen voor keizersnee...weet je in elk geval waar je aan toebent...
gezellig dat je bij ons blijft ;-)
xx

Toen ik van mijn eerste zwanger was waren er ook 2 meiden die een kindje in stuit hadden liggen. Ze wilden beiden voor een stuitbevalling gaan. Bij de één werd op het laatste moment besloten om toch een keizersnede te doen aangezien het kindje met één beentje anders lag en de andere is wel voor een stuitbevalling gegaan.
Ik denk dat beide z'n voor- en nadelen heeft.
Van een keizersnede moet je vaak wat langer herstellen ivm de buikwond maar heb je het makkelijker tijdens het bevallen zeg maar. En tijdens de stuitbevalling heb je het zelf wat zwaarder, maar gaat het herstel vaak wel wat sneller.

Lastige keuzes hoor! Ik wens je in ieder geval heel veel succes!!!

Hoi juli mama,

Ik zou persoonlijk voor een natuurlijke stuit bevalling gaan om te proberen en eventueel een spoed keizersnede riskeren.
Ik heb bij de eerste een bevalling gehad van 30 uur + 2 vacuum pogingen. Mijn zoon bleek een sterrenkijker van 9 pond en dat kon mijn lijf niet aan. Dus terug geduwd en een keizersnede. Ik zou die 30 uur zo over doen als ik zou weten dat er een kans zou zijn dat het kindje gewoon geboren zou kunnen worden. Helaas was mijn tweede een keizersnede omdat ze de dag van de bevalling nog van hoofd naar stuit draaide en weer terug en soms ook dwars lag, mijn derde MOET dus ook met keizersnede. Ik vind het herstel vrij zwaar.. de kans op veel bloedverlies is groter en het is toch een flinke buikoperatie. Je hebt een hoop gedoe achteraf, borstvoeding kan minder goed op gang komen, je lijf doet echt heel veel zeer, je mag niet tillen, je mag de eerste weken niets in huis doen en hebt dus veel hulp nodig.

Bij mijn eerste bevalling+keizersnede voelde ik me precies hetzelfde als na de geplande keizersnede, dus dat maakt niet uit. Ik voelde me wel meer voldaan na de eerste bevalling omdat ik het toch zelf geprobeerd had.

De kans is 50% dat het natuurlijk lukt als je het probeert! lijkt mij het proberen waard.

Succes met kiezen! Ik ga overmorgen voor mijn derde keizersnede.

Groetjes Jen

http://www.stuitlig.nl/anneke.php

misschien is het handig om dit artikel even te lezen, ik vond het erg duidelijk qua voor en nadelen.
De keus is aan jullie, maar kan me voorstellen dat het heel lastig is om die te maken
veel succes in ieder geval
Jacqueline

Terug
Bovenaan