Zuigbehoefte

Mijn dochter is 10 dagen oud. Ik geef borstvoeding. Dit loopt goed. Ze blijft na elke voeding enorme zuigbehoefte houden. Ik stil dit door mijn lege borst aan te bieden totdat ze in slaap valt. Ik vind dit prima maar wel erg vermoeiend. Zou ik al een speen kunnen geven of is dat te vroeg en heb ik dan kans dat mijn melkproductie terugloopt? Hoor graag jullie mening.

Mijn zoon had dit ook en wij hebben hem in de eerste week al een speen gegeven, terwijl ik daar zelf nooit aan wilde ? Hij heeft nooit last gehad van borst/speen verwarring. Volgens mij als je kindje goed drinkt aan de borst en je productie is goed op gang, denk ik dat het wel kan.

Kun je doen maar Google ook even ‘regeldagen’. Rond dag 10 heb je namelijk de eerste! Dat zou het dus ook heel goed kunnen zijn en dan wil je kindje juist bij je aan de borst drinken om de boel bij jou weer even goed in te stellen. 

Haa ja ik zei ook stellig; ik ga geen speen gebruiken. Nou die heeft die wel gekregen! Inmiddels ben ik hem weer aan het afbouwen omdat ik merk dat hij er minder behoefte aan heeft (hij is nu 6 maanden). Even 2 dagen pittig geweest met in slaap vallen maar het gaat nu goed! ?

Wij hebben onze dochter de eerste week al een speen gegeven (kreeg ook borstvoeding). Juist op aanraden ook van de kraamzorg. Borstvoeding liep goed en ze had erg last van krampjes, speentje helpt dat tegen. Idd wel goed in de gaten houden of je het niet doet op een moment waarop de baby honger zou kunnen hebben.

Mijn dochter is nu 4 dagen oud. Van de kraamzorg net de tip gekregen om een speen te gaan gebruiken (overproductie, zuigbehoefte, slagroombaby)
Dus lekker doen

Terug
Bovenaan