zuigbehoefte

Hoi,
Mijn dochtertje van 2mnd heeft veel zuigbehoefte. Ze pakt een tutje, mijn pink en als ik help haar duimpje. Maar als ze het tutje of haar duimpje kwijt is, is het huilen. Een opgerold handdoekje ervoor/ertegen leggen helpt niet, ze draait nogal met haar hoofdje. En telkens naar boven is ook niet echt een optie. Wanneer kan ze haar eigen duimpje vinden?
Heeft iemand tips??
Thanks!:)
 
Hoi Hanneke,
Het is voor je kleintje even wennen en
oefenen om de speen in de mond te houden. Mijn zoontje is nu bijna 5 maand en hij had en heeft ook een
sterke zuigbehoefte. Ook hij had moeite om de speen vast te houden in de
mond. Maar dat komt vanzelf. Ik heb hem nooit gestimuleerd om duim te zuigen aangezien de kaak daardoor kan
vervormen. Wel had ik mijn zoon overdag
in de box liggen dus hoefde ik niet steeds de trap op. Slapen deed hij er
wel om. Maakt hem nog steeds niet veel uit waar hij ligt.
Maar heb geduld met de speen. Uiteindelijk lukt het wel en laten ze
los als ze hem niet meer willen.
Succes.
Groetjes Melanie en Quinten
 
Hi, onze zoon had en heeft dit ook, vanaf een maand of 2.5 ging hij zelf zijn duim pakken en nu (hij is bijna 6 maanden) doet hij dit nog steeds. Denk nog even geduld en af en toe met de speen proberen, hij gaat vanzelf zijn duim zelf pakken en dan heb je er geen last ;-) meer van. Nu duimt onze zoon soms alsof zijn leven er vanaf hangt.
 
Helaas lukt het ze niet altijd zo snel om de duim te pakken. Onze kleine is nu 12 weken en houdt z'n handje beoven of op z'n mond maar niet erin. In het begin sabbelde hij steeds op m'n pink en als hij sliep legde ik hem in zijn bed. Nu is het alleen 's avonds nog tobben. Dan neemt hij na 10 minuten huilen wel de speen maar ren ik ook nog 5x de trap op. Soms lukt het als ik een grote doek over de speen leg en die achter z'n schouders instop. ik sta er soms ook 5 minuten naast met mé pink in z'n mond...Eens zal hij het wel leren, en de jouwe ook.
 
Wat wij doen, is een spuugdoekje draaien om het 'handvatje' van het speentje, dit zet ik vast met leukofix, waardoor er een soort van handvat van een opgerold spuugdoekje ontstaat (hopelijk snap je wat ik bedoel??). Als de speen goed in z'n mondje zit, leg ik een badcapje over het spuugdoekje, zodat het allemaal een beetje op z'n plaats blijft. Bij ons werkt het... hopelijk heb je er wat aan!! Succes
 
Ons kindje wilde toen hij klein was ook geen speen, maar onze pink. Toen hij wat ouder werd, wilde hij wel een fopspeen. Nu slaapt hij daarmee in, en halen we hem na een kwartiertje weg. Het lijkt mij wel wat gevaarlijk om spuugdoekjes vast te plakken aan een speen, en dergelijke. Geef het wat tijd en geduld, opeens is het zover en houden ze de speen in. Succes!
 
Terug
Bovenaan