zuigbehoefte

Mijn dochtertje van 6 weken heeft een hele sterke zuigbehoefte (toenze geboren werd had ze al een flinke blaar op haar hand zitten van het zuigen in mijn baarmoeder), ze kan haar duimpje nog niet vinden en krijgt hierom een speen. Het lukt haar alleen niet om deze in te houden voor en langere tijd, hier raakt ze erg gefrustreerd over. Nu is mijn vraag eigenlijk hoelang het ongeveer duurt voordat ze besef heeft over haar handen zodat ze haar duimpje kan pakken en deze niet steeds wegschiet?
 
dat kan nog wel een tijdje duren, mijn dochter was denk ik ongeveer 4 maanden toen ze echt ging duimen, en ook zelf haar speen weer in haar mond stopte.

groetjes, Ellen
 
Hoi,

Ik herken het direct. Maar je kunt je kindje wel leren duimen hoor. Ons meisje wilde ook nooit een speentje (tot ze 6 maanden was, toen wilde ze ze wel ). Wij hebben haar toen ze 4 weken was geleerd om te duimen. Een beetje zoals je al beschrijft. Wij deden het meestal na haar flesje, als ze bijna sliep. Dan de fles eruit en haar duimpje in haar mond doen, als ze ging huilen dan deed ik even mijn pink en zodra ze weer rustig werd, duimpje erin. Na een paar dagen (!) had ze het onder de knie en zocht ze elke keer na haar flesje haar duim op. Ik vind het ideaal!

groetjes,

Desiree
 
mijn zoontje had al in de eerste week de speen. Hij had deze altijd in als hij wakker was, hij viel met de speen in slaap. Na een aantal weken gooide hij de speen uit zijn mond wanneer hij er genoeg van had. Dit gebeurde alleen maar 's nachts. Ik heb de CB gebeld om te vragen of hij de speen zolang in zijn mond mocht houden. Volgens hun kon het geen kwaad. Hij is nu 12 weken, en sinds een week heeft hij meer behoefte aan zijn handje , hij sabbelt zoveel en luidruchtig aan zijn rechte handje. Hij kan nog niet duimen en raakt hiervan vaak gefrustreerd. Dit leidt vaakt tot een krabbel in zijn gezichtje. Eerst begint hij vredig aan zijn handje te sabbelen dan gaat het op een gegeven moment aggressiever aan toe. Hij probeert dan zijn hele vuist in zijn mondje te stoppen. Ik hoop dat hij snel zijn duim zal ontdekken.
 
Terug
Bovenaan