Zuivel e.a. vocht? Voldoende?

Hallo mama's,

Anouk is 9,5 maand en ik krijg er amper nog opvolgmelk in.
Ik vraag me af hoeveel melk/zuivel ze minimaal binnen moet krijgen.
's Ochtends drinkt ze 200 ml pap.
Verder probeer ik er bij de lunch en rond 15/16 uur nog melk in te krijgen, maar bij de lunch wil ze geen melk en om 15/16 uur krijg ik er met geluk 100 ml in, maar  regelmatig wil ze ook om 15/16 uur geen melk en dan geef ik d'r maar 'n yoghurtje ter vervanging van de zuivel.
Dat is dus  maximaal 300 ml melk per dag, maar vaak ook maar 200. Denken jullie dat andere zuivel, dus yoghurt/vla, de melk wel voldoende kan vervangen? Zo ja, dan komt ze met het middag-yoghurtje + avondtoetje wel aan de 400 ml zuivel.
Zo nee, moet ik d'r dan maar aan een melk-infuusje leggen? :)

Verder las ik dat 'n baby 100 ml vocht per kilo lichaamsgewicht nodig heeft per dag. Dat is voor Anouk dus 900 ml. Dat lukt me echt niet. Ik loop de hele dag met 'n flesje water / thee / sap achter d'r aan, maar desondanks komt ze volgens mij echt niet aan de 900 ml vocht.

Ze eet verder prima, alleen is ze de melk volgens mij zat.
Liefs, Femke

 
Hoi Femke,
Ik ben vanmorgen net met Quinten bij het bureau geweest (14mnd).
Zij vertelde mij dat ik teveel melk gaf.... Wist ik al maar niet hoe ik dat moest
veranderen.
Maar kaas, yoghurt ed. zijn ook zuivelprodukten en tellen dus ook mee. Dat scheelt
dus weer. Misschien wil ze wel thee met melk bij de boterham?
En het drinken tussendoor. Heb je al eens een tuitbeker geprobeerd oid?
Quinten wil niet uit een gewone tuitbeker drinken maar wel uit een NUBY tuitbeker
met een rietje. Dat weer wel. Misschien wil je dochter eens wat anders dan de fles?
Het zou kunnen...
Nou heel veel succes ermee
Groetjes Melanie en Quinten
 
Ik weet niet waar je dat gelezen hebt van die 900 ml vocht, maar das wel veel!
Ze moet minimaal 500 ml binnen krijgen... mijn zoontje komt zo op de 650 ml. Ene dag wat meer. Qua zuivel moeten ze minimaal 300 ml binnen krijgen... Dus je dochter krijgt genoeg!
 
Hoi,

Danique is bijna 9 maand, en drinkt & eet het volgende

Papfles 220 ml
tussendoor water of thee met rijstwafel
Flesje melk 100 ml en dan pas haar brood, anders drinkt ze het ook niet op.....
tussendoor fruithap en wat diksap of water
Warm eten met toetje meestal yoghurt, soms ook fruit of danoontje

Misschien helpt het als je net als wij de melk eerst geeft en dan pas het brood, misschien doe je dat nu ook al, maar hier werkt het wel.
Op de verpakking van de voeding staat 300 ml melk anders extra vitamine D gaan geven,  

Succes Maaike
 
Terug
Bovenaan