Zullen we zelf maar om advies vragen?

Er staan hier op het moment toch wel redelijk wat onderwerpen met advies omgevraagd advies als je het mij vraagt.
Het is goed dat wij als moeders hier zijn om elkaars vragen te beantwoorden, maar om 4 of 5 stukjes ongevraagd advies neer te zetten wat inhoudelijk ook nog het zelfde is vind ik toch wel overdreven hoor.
En over allergieen de meeste zijn al genetisch bepaald en komen er vroeg of laat wel uit vroeg met bijvoeding beginnen of niet.
Hier laat ik het even bij, en maak moeders niet meer onzeker dan als sommigen misschien al zijn.

Groetjes Saskia
 
 




Hallo Saskia en alle andere moeders,

Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het "ongevraagde" advies. Er worden inderdaad stukjes geschreven met een bepaald soort ondertoon en wijzende vingertjes. Dat leest niet prettig en is daarnaast vind ik een forum daar ook niet de plek voor. Natuurlijk mag je adviezen geven die jezelf hoog in het vaandel hebt staan, maar dat kan ook anders geformuleerd worden. Ik heb wat topics bij het onderwerp 'voeding' gelezen en krijg er een beetje een raar gevoel bij. Houd de adviezen vooral gewoon dicht bij jezelf en doe het ook vanuit jezelf.
Persoonlijk ben ik pas met bijvoeding begonnen vanaf  6 maanden omdat ik me hier prettig bij voelde. Daarnaast neem je adviezen van jan en alleman mee in je eigen keuze.  Je hoort de adviezen van het CB aan, leest hier en  daar wat op het forum,  je pikt wat op van je omgeving en alles te zamen  vormt je  eigen mening over wélk item dan ook.    
Als moeder van je eerste kind heb je nou eenmaal af en toe je onzekerheden. En ik heb ze ook weleens. Adviezen zijn dan mooi meegenomen. Maar het blijven adviezen en ideeen. Het zijn geen "opdrachten" of belerende uitingen.
Probeer datgene wat je graag wilt uitdragen op dit forum dan ook op een goede manier te brengen. Een goede discussie is natuurlijk niet erg, maar het moet wel leuk blijven.

Groetjes Marieke
 
Ik lees er altijd n btje doorheen.. Tuurlijk is dat 'vingertje' vervelend, maar je kan je er toch ook niet druk om maken? De 1 schrijft nou eenmaal kordater/belerender (of hoe je dat wilt noemen) dan de ander. Dat is het lastige van schrijven: je hoort er geen stem bij en ziet geen gezicht/lichaamshouding - en geef je er dus misschien wel een hele andere interpretatie van dan de bedoeling is. En als het toch de bedoeling was te wijzen, dan is dat nog niet erg want je kent die andere persoon niet, dus waarom zou je je aangevallen voelen..

Afijn, dat is mijn bescheiden mening ;)

Groet,

Britt & Jelte
 
 Hoi moeders,

Ik heb zelf het stukje bijvoeding geschreven omdat het  een regelmatig terug kerende vraag is wanneer te beginnen met bijvoeden. Op die manier dacht ik het mij makkelijk te maken en dan dat stukje weer naar boven te gaan halen ipv steeds weer opnieuw schrijven.  Dat zie ik met de onderstaande discussie niet meer echt zitten. Ik moet zeggen dat ik de stukjes van sanne n sem ook te ver vind gaan.Met die toon vraag je om discussie en die wilde ik nu juist voorkomen. Helaas is dat mislukt.  
 
jullie mogen best weten dat ik er teleurgesteld over ben hoe sommige mensen kunnen reageren
Nog veel plezier allemaal met jullie kindjes en ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat jullie kindjes inderdaad geen problemen krijgen met allergieën, ook hooikoorts, huisstofmijt etc meegerekend. Zeker weten doe je het nooit ook niet of ze het wel hadden gekregen als je voor de 6 maanden met bijvoeden was begonnen. Hebben jullie problemen met voeding waar ik evt mee kan helpen misschien kom ik nog wel eens posten maar over dit onderwerp trek ik mijn vingers terug. Tijd wijden om van mijn beroep weer mijn beroep te maken en niet van mijn beroep mijn hobby.

Renée
 
Ja en dit vind ik erg jammer hoor!!
dat iedereen zich hier gelijk zo aangevallen voelt..
en over een dikke discussie op moet leggen.
Ik vind het een beetje overdreven allemaal het is maar advies en we kunnen toch allemaal wel zelf kiezen wat we ermee doen?
En niet ZO persoonlijk allemaal op ons nemen..
pffff
Nou hopelijk houden een hoop mensen nu op en kletsen we gewoon verder..
wat iemand zijn advies ook is.
zucht
 
Terug
Bovenaan