Zure poep

Goedemiddag!<br />Mijn dochter van 3 maanden heeft last van groene poep, de poep ruikt zuur, ze krijgt er ook rauwe billetjes van. Iemand die dit herkent en tips heeft?<br />Groetjes!<br />
 
Mijn moeder zei dat ze vroeger dachten dat de baby dan tekort kreeg. Tegenwoordig denken ze niet meer zo maar kan het aan het ijzergehalte liggen in de voeding. Maar als mijn dochter groene poep heeft hou ik die opmerking van m'n moeder toch in m'n hoofd. Ik let er dan extra goed op of ze wel genoeg binnen krijgt. Meestal is het met 1 à 2 dagen weer geel
 
Welkom in de wereld van poep beoordelaar hihi. Dit is geen rare poep.

Maar wel een tip, wil je iets smeerbaars uit een tubbe, werkte bij ons bepathen goed.

Zink niet zo'n fan van want dat moet je dun smeren en droogt erg uit, maakte de billetjes alleen meer kapot.

Ik heb een workshop gevolgd van liza's kruiden op Facebook. En ben gestart met kamille thee. Want dit werkt voor van alles en nog wat. Goed voor krampjes maar ook voor schrale billen, ben er helemaal lyrisch van want werkt perfect.

Hier het recept.

300 ml water koken, 2 flinke eetlepels kamille ( gedroogd, te koop bij de theewinkel, niet de supermarkt thee met kamille) 15 min laten staan met een deksel erop, blijven de oliën erin. Aflaten koelen en hier de billetjes mee schoon maken.

Suc6
 
Onze kleine kreeg ook een lelijke open blaar achtig iets toen gaven ze in het ZH aan het schoon te maken met zonnebloem olie en daarna sudocreme erop te deppen. Toen was het binnen 2 dagen al een heel stuk minder en ging het ook weg. Wel elke luier de zalf resten helemaal verwijderen met zonnebloemolie. Succes!
 
Onze dochter heeft een KMA. We hebben haar nooit op sterk gehydrolyseerde voeding gekregen, en daarom drinkt ze geitenmelk. Gelukkig reageert ze hier veel minder sterk op, maar ze heeft wel vaak billenuitslag. Zo af en aan heeft ze 1 tot een paar dagen zure poep en dan is het echt heel erg. Het kan zijn dat tandjes het verergert, we weten het niet precies. Wij wassen dan haar billen met een bakje water en een washand bij iedere poepverschoning. Wordt schoner dan met billendoekjes. En zo vaak mogelijk even op laten drogen aan de lucht. En wij smeren standaard preventief met sudocreme. Hoop zalfjes geprobeerd, maar deze werkt gewoon het fijnst. Vaak hebben we het dan wel snel weer onder controle. 

Overigens, als we haar koemelk geven dan krijgt ze echt poepexplosies, hele dunne legergroene poep. Groene poep kan ook komen omdat er veel ijzer in de voeding zit, dus ik zou niet direct aan KMA denken als je kindje verder geen andere symptomen heeft hoor. Hier was het aanhoudend huilen, heel slecht slapen, eczeem in haar gezicht en billenuitslag, en poepexplosies. 

 
Bepanthen kreeg ik ook als advies van mensen om me heen maar bij mijn zoontje werd/wordt het daarmee erger. Ik gebruik nu de billenzalf van Weleda. Werkt erg fijn! De billetjes afpoetsen doe ik met Pampers Pure doekjes ?
 
Terug
Bovenaan