Zus trouwt, zwangerschap geheim houden?

<p>Ik ben vijf weken zwanger en zit met een dilemma: Ik zou het mijn naaste familie over een paar weken willen vertellen, maar mijn zus trouwt dan ook. Het zou fijn zijn als ze op de hoogte zijn, maar ik wil niet in haar schijnwerpers gaan staan, deze weken mag zij in het middelpunt van de belangstelling staan! Vind het moeilijk in te schatten of ze dat erg zou vinden. <br />Wat zouden jullie doen?</p>

Zo lang je het niet op haar trouwdag doet..
Je kent zelf je zus het beste. Maar het lijkt mij dat ze alleen maar blij voor je kan zijn? Mijn ervaring is dat mensen met wie je veel omgaat het snel ontdekken omdat je opeens bepaalde dingen niet meer eet of drinkt of doodmoe bent. De meesten waren er bij mij al achter voordat ik het zelf wilde vertellen;)

Ik zou het in dit geval eerst met je zus delen. Vraag hoe zij erin staat! Vindt ze het erg als jij het over een paar weken zou vertellen, of wil ze deze tijd liever voor zichzelf en kun jij na haar trouwdag shinen? Bedenk ook voor jezelf wat je wilt, kun je nog even wachten of wil je echt heel graag dat je familie het zo snel mogelijk weet? Wij hebben het beide keren noodgedwongen met 7 weken zwangerschap moeten vertellen omdat ik last had van HG en daar dus uiteindelijk ook voor opgenomen ben in het ziekenhuis. Mensen geloven na een tijdje niet meer dat je nog steeds buikgriep hebt en daarom zo veel overgeeft ;) Dus bij ons was het een andere situatie. 

Je zus vertellen, en daarna zie je wel verder. Misschien vindt ze het wel een cadeautje! Zo kun je het haar misschien ook vertellen, in ‘cadeau vorm’ of iets crea’s verzinnen wat met trouwen en ‘n baby’tje te maken heeft? Bruids-bellenblaas gevuld met muisjes ipv zeepsop oid.
Plus, dan weet ze ook waarom je niet drinkt of moe bent op de feestavond. 
Ik denk dat als je je nu al indenkt mogelijk haar shine moment te stelen, het juist wel goed zit tussen jullie. Dus dat zij wel weet dat je haar alles gunt. 
Mocht je het gaan vertellen, horen we dan nog hoe ze heeft gereageerd? 
Oh, en omdat het nog pril is. Denk eraan dat je haar steun en begrip ook nodig hebt als je je niet lekker voelt of als het mis gaat. Of zou je dat dan ook voor je kunnen houden? (Sorry voor deze domper, het gaat natuurlijk helemaal goed komen, maar wou t toch even gezegd hebben)
En als jullie band toch niet zo goed is, of er wel s jaloezie is, dan misschien beter wachten inderdaad.

Ik zou denk ik een paar dagen of een week wachten met het te vertellen om het idd helemaal hun dag (en aanloop naar hun dag) te laten zijn. Die paar dagen wachten maakt dan ook niet meer uit.
Helemaal als je zelf normaliter niet of nauwelijks alcohol drinkt en dat soort dingen toch niet opvallen. Je kunt ook iemand van de bediening vragen dubbelfris in een wijnglas aan jou te serveren zodat het witte wijn lijkt.. ?
Vraag is echter wel: wat is naaste familie? Als het gaat om je zus, ouders en nog een broer/zus met aanhang en je vertelt het alleen hen (en dus geen ooms en tantes ed), dan zal het verder ook niet een hot item zijn op hun trouwdag in de zin van dat naast zijzelf ook jullie door iedereen gefeliciteerd worden. Ook speelt mee of je hele sterke kwaaltjes hebt zoals misselijkheid zodat men het kan plaatsen mocht je je niet lekker voelen en het dan toch handig is wanneer ze het weten (of alleen je ouders). Maar dan zou ik het wel ruimer vantevoren zeggen en niet de dag ervoor of op de dag zelf.

Bedankt voor jullie reacties, fijn om wat gedachten hierover te lezen! 
We zijn erg close met elkaar, maar anderzijds is het inderdaad vroeg om al te vertellen.
Plan is nu om tot erna te wachten, tenzij ik me erg slecht ga voelen. Bediening inschakelen om te helpen ga ik doen! ;)
Zal proberen even te laten weten hoe het afloopt!

Terug
Bovenaan