Zus

Hoi,

Vaak lees ik klachten over schoonmoeders... maar waar ik echt last van heb is mijn zus. Mijn zus (moeder van 2) vindt dat ik alles moet doen op haar manier en als ik er andere ideen over heb dan krijgen we ruzie. Het toppunt was dat ik niet naar zwangerschapsgym wilde en ze mijn ouders heeft opgebeld... die natuurlijk direct belden.. Ze weet ze precies op te stoken. Gisteren weer.. ben nu bijna 37 weken en heb nog geen aankleedkussen. Het drama wat ze daarvan maakt, ik heb zoiets van we gaan even naar de hema of prenatal en halen zo'n ding, maar nee ik moet hem nu gelijk hebben. Verder beginnen we met een wieg en hebben we het bedje waar ik vroeger in heb gelegen. Tja het voldoet niet aan de hedendaagse arbo (vrij laag, dus bukken) dus vindt ze dat ik die niet mag gebruiken. Ik heb aangegeven dat als het niet bevalt een bedje bij de hema of ikea snel is gehaald. Krijg ik eenhele preek dat ik daar na de bevalling nog niet aan toe ben (toch wel weer nadat de kleine uit de wieg is gegroeid en het is toch niet zo dat het nergens kan slapen). Ik geef dus aan dat mijn vriend dan toch even naar de winkel kan... maar nee ik moet dat goed bekijken en ik moet dan wat leuks uitzoeken... tja we (mijn vriend en ik) hebben nu eenmaal niet zo veel in onze smaak gezien bij de kinderkamers en die van de Hema sluit best aan. Aan de andere kant mogen we niets kopen want ze heeft alles, maar mag ik ook eens gewoon wat leuks kopen of iets nieuws voor de kleine? Dan moet ik ineens wel alles gaan gebruiken wat ze heeft.

AAARGH ha ha maar een ding maakt mijn angst voor de kraamzorg minder... dat is de gedachte dat mijn zus het een goed idee vond een week vrij te nemen en als kraamzorg voor me te fungeren... Alleen het idee al... daar kan geen doembeeld van de kraamzorg tegenop!
 
O wat erg!! Je moet alles doen om te voorkomen dat ze inderdaad een week vrij neemt. Zal best handig zijn, maar dan zal je je vast alleen meer gaan irriteren. Mijn zus heeft ook al gezegd dat ze vrij voor me wil nemen, maar gelukkig is ze heel anders. Denk dat ik haar er wel bij kan hebben.

Succes!!
 
Jezus, pfff ik kan me heel god voorstellen dat je daar kriegel van wordt.

Waar bemoeit ze zich mee!? Ik zou twee dingen in ieder geval nu tegen haar zeggen:
- bemoei je met je eigen zaken
- nee, ik neem kraamzorg en je hoeft niet te komen

Doe lekker wat je zelf wilt hoor.. laat ze maar drammen.
 
Hoi Liesbeth,
Tja, je vindt het vervelend (en ik kan het ook begrijpen, want ze geeft jou het gevoel dat je niets kan, misschien ), maar aan de andere kant het is ook wel lief dat je iemand hebt die zo om jullie geeft. Ik zou het ook willen. Mijn man en ik zijn einigs kind en we wonen ook ver weg van onze ouders. Ik zou het juist andersom prettig vinden om een beetje steun te hebben.
Misschien kan je relativeren en denken dat ze alleen maar wil helpen, en als ze jou te veel wordt dan probeer haar iets minder te betrekken bij jouw plannen (dus niet steeds gaan vertellen wat je van plan bent en wat je wil kopen).
succes en groetjes Julia
 
Je moet inderdaad voorkomen dat ze je komt helpen, want als er IETS is dat je niet kunt gebruiken in de kraamperiode, is het ergernis. Je bent al zo kwetsbaar dan, lichamelijk en emotioneel, en dan moet je je gewoon lekker op je gemak voelen met iemand die je helpt. Het moet een leuke en ontspannen tijd zijn, waarvan JIJ de belangrijkste persoon bent, niet je zus.

Succes ermee!
 
Sjeetje, wat erg!
Ik begrijp precies hoe je je voelt!
Ja, mijn schoonmoeder is zo.

Ook weet ik dat er weinig aan te doen is......
Kun je niet tegen haar zeggen dat je het fijn vindt als ze antwoord op de door jullie gestellde vragen maar niet zit te wachten op ONgevraagd advies?
 
Ongevraagde adviezen, helaas wordt ik daar ook door overstroomt met name door een alleenstaande tante die 50 jaar geleden in de kraamzorg heeft gewerkt en al die ideeen nog up to date vindt.... zij wilde ook wel komen als ik te weinig zorg zou hebben, gelukkig krijg ik 8 uur per dag!

Ik vind het moeilijk om er iets van te zeggen, laat het over me heen komen en lach er 's avonds om met mijn man.

Succes met je bevalling en laat je niet op je kop zitten.
 
Terug
Bovenaan