zusje ook zwanger !!

Hai meiden,

Heb gister te horen gekregen dat mn zusje van net 17 zwanger is (per ongeluk). Ze is op 23 januari uitgerekend. De aanstaande papa is niet nederlands en dus hals over kop naar Nederland 'geemigreerd'.
Aan de ene kant heel leuk (ze zijn er zelf blij mee), maar aan de andere kant vindt ik het helemaal niet leuk. Ben nu toch een beetje jaloers, wat natuurlijk helemaal niet gegrond is maar jah.... Misschien is t ook gewoon ff wennen? Ik weet ook wel dat ik geen alleenrecht op zwanger zijn heb, maar voor mijn gevoel was dit toch een beetje mijn moment in de spotlight. (hahaha groot gezin, dus altijd vechten om een aandachtje zit er dus blijkbaar nog steeds in)

Sorry voor de klaagzang, maar moest dit even van me af schrijven hoor.

gr. Peet

Hey

kan ik best begrijpen hoor!
ik ben van de 1e 2 ook samen met schoonzusjes zwanger geweest.
ik was telkens de eerste maar met de 1e hoorden we na 12 weken dat mijn schoonzusje ook zwanger was.
bij de 2e hoorden we met 15 weken dat mijn andere schoonzusje ook zwanger was en dan wel al 20 weken! was ineens ook nog verder dan mij! haha
ik vond het dan niet zo erg maar ik snap best dat het alleen zwanger zijn ook wel leuk is!
nu ben ik als enige zwanger in de fam! althans tot nu toe.
mijn beste vriendin is wel zo uitgerekend!! super leuk om samen te delen!

Liefs Jenny

Hai Jenny,

bedankt voor je reactie

Tja, ik geef de hormonen maar de schuld (lekker makkelijk he?)
Heb het met (weer een andere) zwager en vriend ook over gehad en ben tot de conclusie gekomen dat het voor die kleintjes wel leuk zal zijn straks.
Een neefje of nichtje in dezelfde leeftijd.
Lekker even een baal dag gehad, en nu gaan we gewoon weer met frisse moed verder hoor!!

gr. Peet

inderdaad voor de kleintjes heel leuk later! mijn dochter en haar neefje zitten samen op de peuterschool en straks op de kleuterschool! erg leuk, en natuurlijk op de familie feestjes lekker samen spelen!
ik snap het gevoel van jou ook hoor! net alsof dat ene speciale van jou weer gedeeld moet worden! ach je bent toch de 1e die bevalt he!!!

Liefs Jenny

Hoi Peet,

Ik kan het me ook wel een beetje voorstellen... enige jaloerse gevoelens dat je nu niet meer de enige in de familie bent die deze bijzondere periode doorgaat!
Aan de andere kant is het inderdaad wel leuk voor de kinderen zelf later als ze een beetje dezelfde leeftijd hebben. Verder denk ik dat je zusje jouw tips en ervaringen heel goed kan gebruiken straks... 17 jaar en hals over kop moeder worden is niet niks! Altijd handig om een oudere zus te hebben die ook zwanger is en straks eerder is bevallen!

Groetjes en lekker genieten van eigen zwangerschap!

Michele (25+3 van de 3e)

Hoi Petra!

Ik kan het me ook best wel voorstellen! Ik ben zelf de enige in mijn omgeving die al een kindje heeft en zwanger is van de 2e. Maar ik kan heel goed begirjpen hoe je je voelt! Ik ben ook vrouw...hihi...
Maar strakjes als allebei de kindjes er zijn wordt het hartstikke leuk!!

Liefs!
Astrid

Als ik jullie berichtjes lees krijg ik toch onbewust een glimlach op mn gezich hahaha. Ben hier helemaal veranderd in zo'n emo muts  (na 24 jaar als koude kikker hihi).

Bedankt, had ik ff nodig.

Peet
(25+4 wk)

Hoi Petra

Kan me je gevoel heel erg goed begrijpen. Toen mijn man en ik een maand of 8 bezig waren was mijn zusje heel erg bang dat ze ongepland zwanger was (zij was 23) Ik ben me daar jaloers geweest, uiteindelijk bleek het loos alarm, maar ik kan me jou gevoel dus ook heel goed voorstellen.
Hormonen werken ook goed mee.
Hopelijk kun je je zusje bijstaan ik deze tijd, op je 17e moeder worden is niet niks.

Groetjes natalie

Terug
Bovenaan