zuur/misselijk

Hallo dames,

Ik kan weer eens niet slapen. Ik heb ontzettend veel last van zure oprispingen en ben mega misselijk. Daarbij heb ik ook harde buiken die soms verdacht veel op ween gaan lijken, maar er zit geen regelmaat in.

Zou dit nu het begin zijn?? Ik slaap al 2 dagen/nachten met hazeslaapjes en ben het nu echt zat.
Wanneer zou het nou doorzetten?

Ik twijfel of ik het ziekenhuis zal bellen. Ik heb nl last van hoge bloeddruk en moet bellen bij misselijkheid en hoofdpijn. Hoofdpijn heb ik bijna niet. Stom eigenlijk want ik roep steeds tegen iedereen dat ze bij twijfel gewoon moeten bellen en nu zit ik zelf ook te twijfelen, maar ik weet niet of ik zal bellen.

Eigenlijk heb ik nu geen zin om naar het ziekenhuis te moeten, en ik heb nog niet het idee dat het echt accuut is, vandaar dat ik het nog even uitstel...., maar lekker voel ik me niet.

Herkent iemand die misselijkheid, evt in combinatie met de harde buiken? Wat kan ik er tegen doen? Ik kan helaas niet spugen (sorry) heb ik nooit gekund. Ook tijdens migraine aanvallen lukte mij dat nooit. Ik zou het er graag ff uitgooien.

groetjes Pauline
37 weken 6 dagen

Ik kan je misschien een beetje helpen.

Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook al het zuur vanaf maand 5. Daarbij werd ik steeds misselijker. Ook meer harde buiken. Nu heb ik er alst van vanaf week 12.

Ik kan niet zeggen of het voor jouw een begin is van de bevalling. Bij mij niet.
Het is wel heeeeeel vervelend. Misschien kan je voor het zuur Antagel halen bij de drogist. en wat meet rechtop slapen. Loopt het zuur niet zo snel je keel in.
Als je je zorgen gaat maken, tuurlijk zopu ik even bellen. Dan kunnen ze je geruststellen.

Veel sterkte,
Monique

hoi Monique,

Bedankt voor je reactie. Ik heb vanochtend toch het ziekenhuis gebeld. Ik kon even langskomen. ivm mijn hoge  bloeddruk hebben ze alles gecontroleerd. Afgezien van de hoge bloeddruk was alles goed. Voor de bloeddruk heb ik medicijnen gekregen.

De dokter heeft me ook antagel voorgeschreven tegen het maagzuur. Ik heb het net voor het eerst ingenomen, ik ga het dus uitproberen. Hmmm rechterop slapen ga ik ook proberen. Dank je wel!

groetjes Pauline

Ik ben blij voor je dat je medicijnen hebt gekregen voor je bloeddruk.

Bij mij helpt Antagel. Ik gebruik dit nu 's avonds en overdag gebruik ik Maalox. Ik slaap nu al bijna een maand rechtop. Ik kan niet meer liggen. Moet nog 4,5 maand. Zelfs nu ik zit te tikken heb ik vreselijk veel lsat van het zuur. Bukken ho maar. Beh!

Ik hoop dat de laatste loodjes nu een beetje vol te houden zijn!
En.... slaapze!

Monique

Hoi dames,

De misselijkheid is bij mij nu ook een paar dagen aan de gang, vooral 's nachts en in de ochtend samen met harde buiken. Met nog twee weken te gaan maakt dit mij er niet echt vrolijker op, vooral door de slechte nachten. Tegen brandend maagzuur hielpen tot nu toe rennies redelijk goed, maar inmiddels echt niet meer. Heb je eigenlijk een recept nodig voor Antagel?

groetjes Pauline

Antagel kan je gewoon kopen bij je apotheek. Daar heb je geen recept voor nodig. Ik zit ondertussen al aan de 5de fles antagel.  Heb al vanaf dat ik 5 maanden zwanger ben last van het zuur. Antagel  is eigenlijk een van de weinige dingen die een beetje helpt. Alhoewel ik ook wel s'nachts mijn bedje uitmoet omdat het alweer uitgewerkt is. Nog 2 weken volhouden. Heb trouwens gehoord van de dame in de apotheek dat je tijdens je bevalling ook heel erg last kan hebben van oprispingen!!! Dus ik zou zeggen zorg dat de antagel naast je bed staat!!!!!!

succes dames

groetjes guppie 40/3

Hoi dames,

Wel "fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben met misselijkheid. Als je er iets over opzoekt, vind je eigenlijk alleen maar misselijkheid in de eerste maanden, niet in de laatste weken.... Dacht steeds ook dat dit het begin van de bevalling was, maar na een week weet ik wel beter. Wel suf hoor, al dat afwachten... Ook omdat stilzitten niet echt meer lukt..

Sterkte met alle ongemakken en succes met de laatste dagen!

Pauline

Terug
Bovenaan