zuur zuur zuur

pfff even klagen hoor.
wordt helemaal gek van maagzuur.
vooral s avonds zodra je even lekker op de bank gaat hangen en helemaal zodra ik lekker in mijn bedje in ga.
maar ook overdag merk ik het af en toe als ik gewoon rechtop zit of bezig ben.

kleinere beetjes eten helpt wel iets en 'renny' is weer mijn grote vriend geworden (ook bij mijn eerste zwangerschap heel veel last gehad). droge cracker/ kaakjes of vla voor het slapen gaan helpen helemaal niets. en soms helpt renny ook niet.

gister avond toch een handje vol chippies genomen (tja juist s avonds mis ik de lekkernijen). had zo'n trek, maar daar werd ik vlak daarna ook weer voor gestraft pfffffff.

Zooo herkenbaar.. pfhhh word er af en toe een beetje gek van.. van de week werd ik er 's nachts wakker van.. heb toen van half 2 tot 5uur beneden gezeten om manlief niet wakker te maken voor zijn ochtenddienst.. maar voelde me echt beroerd!

Nog een paar weken...

ow ik herken het zo van mijn eerste zwangerschap, gelukkig tot nu toe (even afkloppen) echt erg meegevallen, heel af en toe.
Pfff op het laatst lag ik rechtop in bed en inderdaad Rennie was mijn grootste maatje...
heb helaas geen tips...t'is gewoon waardeloos

'Bij mij hielp chocomel heel erg goed. Ik weet dat Gaviscon beter helpt omdat het vloeibaar is en sneller werkt. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Hier ook heel herkenbaar,
Mijn vk adviseerde toch maar naar de apotheek te gegaan en die hebben me een flesje "Antagel" mee gegeven dat kan je preventief innenmen (en mag gewoon tijdens de hele zwangerschap), elke 2 uur na de maaltijd en bij mij werkt het super goed ik gebruik het nu alleen nog maar als ik het voel aankomen en dan is het gelijk weg. Het smaakt wel vreselijk maar dat weegt niet op tegen het heerlijk rustige gevoel dat dat zuur weg is.
En als ik nu chips wil neem ik het gewoon en daarna dan een slokje en dan gaat het goed!!!
Hoplijk helpt het jullie ook
succes liefs

Hier ook veel last van zuur. Al vanaf week 24. Hij ligt nu ook met zijn billen tegen mijn maag. Hier ook alles al geprobeerd. Rennies, rennie duo, gaviscon, Antagel en verder alle standaard adviezen over voeding en hoofdeinde omhoog etc. Ik gebruik nu Maalox tabletten en die werken nu wel. Mag ook de hele zwangerschap genomen worden (even nagevraagd bij vk). Bij de eerste hielpen de rennie duo's goed, maar nu dus niet. Het is even testen wat het beste werkt voor jou. Ik merk bij mezelf dat de vloeibare middelen maar heel kort werken.
Succes ermee!
Groetjes Wendy

Oh ik kan er helemaal over meepraten,
ik heb er nu antegal gekregen voor me maagzuur
ik moet zeggen het helpt wel goed.
gebruikte daarvoor rennies dat was ook mijn grootste vriend toen.
totdat ze niks meer deden.
ik drink nu alleen maar savonds voor het slapen gaan vruchtensapje daarvoor dronk ik vaak nog cola of cassis, maar dat doe ik al niet meer,
ik slaap nu ook veel beter,

en van dat chippies eten ik ken het
haha flauw he denk je hmm chips.
lig je in bed ben je de klos.

liefs

Terug
Bovenaan