zuurtegraad ?????

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden ,
Ik ben nieuw hier , maar probeer al meer dan 2jaar zwanger te worden .
Onlangs hoorde ik dat je soms niet zwanger word , als je zuurtegraad niet goed is . Heeft hier iemand ervaring mee?
Zelf heb ik gemakkelijk last van vaginale ontstekingen .
GROETJES

Hoi,
Het gaat erom dat de zuurtegraad van je baarmoederhalsslijmvlies niet te hoog is, anders is het te agressief voor de zaadcellen, die dan dus dood gaan.
Verder is normaal gesproken dat slijmvlies plakkerig, helder en draderig vlak voordat je eisprong plaatsvindt. Dit kun je soms zelf zien bij het afvegen. Zaadcellen kunnen hier makkelijker doorheen "zwemmen". Verandert het slijmvlies niet, dan is het dus wat moelijker voor de zaadcellen om bij het eitje aan te komen, maar niet onmogelijk.

Bij mijn collega werd geconstateerd dat haar zuurtegraad niet goed was, en zij kon alleen nog zwanger worden door bijv. IUI waarbij ze de zaadjes kunstmatig inbrengen, al voorbij het baarmoederhalsslijmvlies zodat ze daar niet mee in aanraking zouden komen. Ze is inmiddels bevallen van een gezonde zoon, dus ook met een aggressief slijmvlies kun je gewoon (nou ja) zwanger worden
groet, Moon

Vorige maand na de samenlevingstest is de arts er achter gekomen dat ik zuur slijm heb. Nu heb ik een recept gekregen waarbij ik bij de volgende cyclus vlak voor t vrijen moet spoelen, dit zou evt kunnen helpen.
Als het slijm te zuur is dan klopt t dat de zaadjes er niet door kunnen, of er moet natuurlijk een supersterk zaadje tussen zitten.
Ik weet zelf niet natuurlijk of ik altijd zuur slijm heb gehad, want vorig jaar ben ik in de 1e ronde gelijk zwanger geraakt, helaas is dit een mk geworden.
Over paar dagen is mijn NOD, en hoop natuurlijk dat er toch een wonder gebeurd is, en anders ga ik ronde 8 in (na mk)

Terug
Bovenaan