zwaar benauwd gevoel helemaal boven in mijn buik

Hoi Hoi,

Ik ben nu 34 + 4 wkn.
3 wkn geleden ben ik naar de VK geweest en die zei toen dat ons kruimeltje al met het koppie naar beneden lag een stukje in mijn bekken.
Sinds een paar dgn is het heel hoog in mijn buik, als ik zit net onder mijn borsten, zo hard en voel ik iets bewegen.
Het geeft mij als ik zit een erg benauwd gevoel. Als het al met het koppie naar beneden ligt dan kan dat toch niet het kontje of voetjes zijn? Dat zit wel erg hoog dan.

Nou ben ik bang dat het misschien gedraaid is. Of zou ik dat gevoeld moeten hebben?

Morgen weer naar de VK dus dan kan ik het gelukkig meteen vragen.

Kruimel

Hai Kruimel,

Wat jij beschrijft dacht ik ook dat het bewegingen waren,maar dat schijnt dan een harde buik te zijn..
Ik dacht ook van goh,die kleine is lekker bezig zeg!!   Dus niet,maar wel een harde buik.

Misschien is dit bij jouw ook het geval??   En ach, de kans dat het kindje nog draait,is niet zo heel groot hoor!   En trouwens,je hoeft het niet te voelen,als het draait,onze uk lag   2 weken geleden ook nog in stuit,en nu lekker met het koppie naar beneden!!
Heb ik ook niks van gevoeld.

Liefs,Ingrid

hoi,  

ben nu 33wk en 2dg en moet 5 sep naar de verlos en weet niet of m'n kleine knul al met zijn hoofd onder ligt, want ik voel overal in me buik.

maar over dat benauwde gevoel onder je borst boven de buik heb ik ook heel erg, als ik honger heb dan voel ik me dizzi en als ik gegeten heb dan heb ik zoiets van waarom heb ik gegeten ik krijg haas geen lucht hij zit en duwt tegen me maag en ribben  .

Manal

Hoi Kruimel,

Ik weet er het fijne ook niet van. Maar bij mij zei de vk vorige week  ook dat het hoofdje al (vast) in het bekken ligt. De kans is dan erg klein dat het kindje zich nog zou omdraaien (stuit ligging). Voel ook van alles heen en weer bewegen boven in mijn buik, maar nu lees ik hier dat dat harde buiken kunnen zijn? Ik dacht ook dat het de voetjes waren.

Dat benauwde kan natuurlijk heel goed zijn omdat de kleine nu erg veel ruimte in onze buik  nodig heeft en daardoor organen oid  een beetje in de verdrukking komen.

Nou nog eventjes genieten van de zw-schap voordat we ons hummeltje in de armen kunnen houden...

groetjes Sylvia (bijna 36 wk)

Hoi kruimel!

Ik heb precies hetzelfde als jij. Het kindje ligt ook al goed diep met het hoofdje naar beneden, maar het kontje of de benen liggen lekker tegen mijn maag of ribben te drukken...

Het kan dus wel wat je zegt hoor!!

Toevallig heeft ze bij mij de afgelopen keer precies verteld hoe het kindje in de buik ligt en waar. (dat deed ze met als een voorbeeld een babypop!!!)

Het hoofdje ligt dus naar benden en het ruggetje ligt zeg maar links tegen mijn buikwand aan. en de beentjes liggen dan aan de rechterkant. Ze kan ook alleen nog van links naar rechts bewegen... Dat kun je dus echt goed voelen. Je baby is ook al best groor nu en wordt steeds molliger.

Zo is het mij uitgelgd...

Liefs, Mar
(alweer 35 weken en 3 dg)

Hoi Hoi,

Ik heb het gisteren meteen aan mijn VK gevraagd en zij vertelde wat Marielle ook schreef.

Je baarmoeder bereikt ongeveer rond deze tijd (ben morgen 35 wkn) het hoogste punt en dat is idd net onder je borsten. Dit kan je een ontzettend benauwd gevoel geven.
Zij heeft de ligging ook met een pop laten zien en de bobbels die ik af en toe langs voel komen zijn de billetjes maar kan ook soms een beentje zijn.

Hoe verder de kleine indaald hoe meer ruimte (en lucht) je van boven weer krijg.
Tot die tijd is het kaarsrecht zitten voor een beetje zuurstof hahahaha. Ik heb nog nooit zo recht op een stoel of bak gezeten.

Kruimel

Terug
Bovenaan