Zwaar gevoel van onderen

Hallo dames,

Ik ben nu 15 weken zwanger van de tweede. Mijn zoon is in april 3 jaar geworden.
De laatste 2 weken krijg ik steeds meer last van een zwaar gevoel van onderen. Ik voel het vooral als ik op de wc ga zitten om te plassen.
Het is net of er een baksteen onderin mijn vagina ligt, heel raar.
Dit gevoel had ik ook na de bevalling van mijn eerste, toen heb ik bekkentherapie gehad.
Zal dit een voorteken zijn van bekkeninstabiliteit??
Ik hoop het niet maar zijn er meer vrouwen die dit hebben of hebben gehad?
Oh ja, als ik moet niezen dan verlies ik ook een  druppel urine soms
Inlegkruisjes mogen niet heb ik gelezen maar, ik ga ze nu wel gebruiken want ik heb geen zin in een natte broek.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

groetjes mamajb

Hoi,

Wat dat zwaar gevoel betreft kan ik je niet helpen, maar ik wil even reageren op dat van die inlegkruisjes. Ik had dat op internet ook gelezen. Nu heb ik 't aan mijn vk gevraagd en die zegt dat dat nu gerust mag. Aan het einde van de zwangerschap hebben ze het liever niet meer omdat je dan grotere kans op infecties hebt en als je vruchtwater gaat verliezen ze dat liever niet in een inlegkruisje zien verdwijnen. Dus je kunt nu nog met een gerust hart inlegkruisjes gebruiken hoor. Ik doe het ook.

Groetjes Corina
19+1wkn zwanger van de 2e

Hoi, dat gevoel herken ik wel. Heb het nu (nog) niet maar heb het de andere keren wel gehad. Voelde het vooral als ik op de wc zat en aan het plassen was (of net klaar was). En ik gebruik ook inlegkruisjes hoor. Heb nu toch best wel meer afscheiding en vind dat niet zo fris. Sorry als het een wat onfris verhaal is geworden. Maar ja dat heb je nou eenmaal met zwangeren.

Groetjes Tara

Hee hallo,

Ik voel dit precies zo!! Inderdaad na mn bevallingen had ik dit gevoel, en niet tijdens mn zwangerschap. Ik heb er nu ook al heel lang last van (ben nu 22 weken). Ik heb het idee dat het komt omdat er nu veel bloed doorstroomt. Maar het voelt niet prettig, soms moet ik gewoon even tegendruk geven.
Denk niet dat dit met bi te maken heeft, dat heb ik heel zwaar gehad bij de eerste en toen had ik dit gevoel niet, alleen na de bevalling (maar dat lijtk em ook normaal).
Als ik moet niezen verlies ik ook wat urine.
Omdat ik bloed verlies heb ik gelukkig altijd een inlegkruisje in. Ik heb ook het gevoel dat ik niet kan uitplassen.

Zal er bij horen denk ik...??

Groetjes, Ris

Hoi!
Is het niet je bekkenbodem? Juist omdat je ook over urineverlies schrijft. Er komt natuurlijk veel druk op te staan door je baarmoeder!
Dan zou het minder zijn als je zit (en dan bedoel ik niet het toilet), omdat je dan ondersteuning hebt.
Denk het zo maar....

Hee Ris,

Fijn dat ik niet de enige ben met dit probleem, niet dat ik het fijn vind dat jij er last van hebt maar ik hoorde er nooit andere vrouwen over. Het is echt niet prettig en inderdaad, het is net of je niet goed uit kunt plassen.
Volgens mij lijkt dat niet zo maar is het ook zo.

Het zou best de bekkenbodem kunnen zijn, volgens mij moet ik maar eens gaan informeren naar zwangerschapsgym of iets in die trant.

Bedankt voor jullie reacties!

groetjes mamajb

Ook ik herken het gevoel van mijn eerdere zwangerschappen en van na de bevallingen. Ik ben nu pas 7 weken van de derde, en heb dus nog nergens last van.

Volgens mij heeft het wel degelijk met je bekkenbodem te maken. En natuurlijk gewoon met het gewicht dat er boven hangt. Je kunt ook nu nog beginnen met bekkenbodemspier-oefeningen. Gewoon aanspannen en weer ontspannen, TErwijl je op de bank zit, in de rij van de supermarkt staat of wanneer dan ook. Ook na de bevalling. Want urineverlies na de bevalling hoeft vrijwel nooit blijvend te zijn.
Succes

Terug
Bovenaan