zwaar hoofd??

Mijn zoontje is nu 3,5 maand en als hij op zijn buik ligt dan doet hij heel slecht zijn hoofd omhoog en begint vaak te huilen. Weten jullie wat ik hieraan kan doen en is het erg dat hij zijn hoofd nog niet zo erg optilt?

Groetjes Evelien
 
Hoi Evelien,

Volgens mij is het gewoon een kwestie van blijven oefenen... en in geval van een baby is dat een paar keer per dag op hun buik leggen, een paar minuutjes is voldoende. Wat mij altijd opvalt is dat het de ene keer beter gaat dan de andere. Wellicht iets te maken met het tijdstip, hoe moe ze zijn. Mij is verteld dat het normaal is dat kinderen het in het begin helemaal niet leuk vinden, en dus huilen. Maar dat dat vanzelf goed komt en het steeds beter gaan.
Ik denk dus niet dat je je ergens druk over hoeft te maken hoor. De een is sneller dan de ander. Als het echt een probleem zou zijn hoor je dat wel op het cb (of ga je daar niet heen?). Daar kijken ze ook altijd hoe goed een kindje z'n hoofd al optilt.

Hopelijk heb je iets aan m'n reactie.

Groetjes Marieke
 
Spieren worden alleen sterker door ze te trainen, dus vaak op de buik leggen. Maar mijn dochters vonden dat ook niets! Wat ze leuker vonden was na het verschonen op de commode op de buik leggen en dan er voor te staan. Dan zien ze jou en dan bijv. een beetje spelen of een liedje zingen, wel je kindje vasthouden.
 
Hoi,

Onze jongste dochter had een erg groot hoofd. Zij kon haar hoofdje ook niet goed optillen en nog steeds kost het haar moeite om lang op haar buik te liggen. tevens had ze een verkorte nekspier doordat ze lang in mijn buik heeft vastgelegen.... Met fysiotherapie is dat verholpen. Nou zeiden ze op het cb vorige week wel dat de fysio door had moeten gaan tot ze zelf kon gaan zitten, kruipen etc.. dit kan ze nu nog steeds niet (10 mnd).. haar hoofd is te zwaar. letterlijk topzwaar..... ach ze is en blijft de mooiste/liefste/ leukste..

Misschien kan je op het cb om hulp vragen????
 
Terug
Bovenaan