Zwaar hoor die laatste lootjes!

Hoi hoi dames,

Zo die laatste lootjes wegen echt het zwaarst. Als ik s'avonds op de bank zit, voel ik me zo vol, alles drukt en drukt! Eten doe ik ook niet veel meer, kan nu echt niet veel meer hebben. Ben nu 38,4 weken. Kijk al wel echt uit naar ons kindje, want als het zo moet dan is zwanger zijn niet echt meer een pretje!
Wat vinden jullie?

Bij mij heeft de zwangerschap echt twee gezichten.
Aan de ene kant voel ik helemaal met je mee, aangezien ik niet meer mobiel ben. Lopen gaat slecht en eigenlijk zit ik de hele dag op de bank... Ik kom het huis niet meer uit, terwijl ik normaal gesproken een ongelooflijk bezig bijtje ben! Dat zit nu dus flink tegen.
Aan de andere kant vind ik het heerlijk om zwanger te zijn. Het is voor mij de derde keer. Mijn buik is nog groter dan de vorige keren (eergisteren helaas mijn straie verder gescheurd). Ik geniet enorm van mijn dikke buik en het gevoel van leven in mij.
Ik hoop voor je dat je ook de mooie en positieve kant nog kant zien, want anders duurt het wachten wel erg lang. En anders kom je gewoon even kletsen hier en geen ik je hopelijk iets van mijn positieve energie!
Liefs Annemieke

Ja, ik zie het ook nog wel positief hoor. Haha! Het is niet allemaal ***. Het is natuurlijk prachtig om te voelen dat er een echt leventje wezentje in je groeit. Maar we hebben natuurlijk erg zin in de komst van ons kindje en vooral nu ik echt behoorlijk dik wordt, dikke armen en enkels. Kan bijna geen laarzen meer aan. Maar ik wil ook nog niet thuis zitten want dan wordt ik ook gek! Ik moet er nog wel even uit en zolang dit nog lukt allemaal doe ik het ook. Jammer voor jou dat je echt binnen moet blijven, das echt jammer! Ik ben gister nog wezen winkelen met mijn moeder, boodschappen en laatste dingen in huis gehaald. Maar s'avonds na het eten ben ik eerst gaan dutten en vroeg naar bed zo moe was ik. Haha! Je hebt ook heel wat gewicht mee te slepen he. Dat valt dan wel tegen.

Tja, met deze gladdigheid hier in het noorden, kom ik niet echt buiten. Gister weer teveel gedaan. Wou gan zwemmen, de autoruiten bleken onder de ijzel te zitten. Ben een half uur aan het krabben geweest, topsport buik op de motorkap, ar nog niet lang genoeg, brrr. Ik kwam er niet doorheen dus heb het opgegeven, mn zoon lopend van de creche gehaald, wat een eind is dat 500 m lopen! 's Middags verloskundige, ja die autoruit moest toch echt schoon. Zoon in auto, motor aan, nog harder krabben. Na een half uur krabben, 10 minuten te laat bij de verloskundige, ja hoor daar kwamen de tranen. Nee, ze vond het nog te vroeg om de boel een handje te helpen, balen.

Van al die activiteit van gister ben ik helemaal versleten. Alles doet me zeer vandaag, vooral mijn buik, die lijkt wel te scheuren, alsof de rek er helemaal uit is. Ik kan niet meer positief denken. Dat is helemaal op. Nog 1,5 week tot de uitgerekende datum, maximaal 3 weken te gaan.

@CAAT85: Dat klinkt pittig! Het is niet leuk en niet altijd mogelijk, maar een stapje terug is de beste optie. Gelukkig heb ik alles goed kunnen regelen met (schoon)ouders om de zorg voor onze twee jongens (3 en 5) te delen. Daarom kan ik nu niets doen. Maar ik moet je bekennen; ik vind het vreselijk! De VK zei tegen mij; een stapje terug is niet genoeg, je moet een flinke stap terug om weer energie te krijgen voor de laatste loodjes. Wellicht geldt dit ook voor jou, terwijl ik uiteraard hoop voor je dat je nog lekker bezig kunt blijven en naar buiten kunt gaan.

Het ziet er overigens naar uit dat ik morgen weer wordt "uitgelaten". Waarschijnlijk ga ik met mijn moeder naar het tuincentrum voor de kerstsfeer, in de rolsteol wel te verstaan, maar OK dat is mijn opoffering om niet alleen maar binnen te zitten...

Sterkte!

Goh, ja jullie hebben zo te horen ook nog kinderen. Ik heb nog helemaal geen kinderen, maar anders moest ik daar ook nog voor zorgen. Jullie hebben het dus extra zwaar. Pffff! Uh, uit het noorden zeg je CAAT85. Mag ik vragen waar je precies vandaan komt? Ik kom namelijk ook uit het noorden.

Sterkte meiden!
Ik moet ook nog anderhalve week tot de uitgerekende datum.

Ik heb er ook nog twee rondlopen en geen hulp. Ik waggel dus maar gewoon verder. Van de ene kant geniet ik enorm van mijn dikke buik maar aan de andere kant wil ik nu ook wel weer eens op mijn buik kunnen slapen en gewoon kunnen bukken om mijn schoenen aan te doen. De harde buiken blijven ook gewoon maar zetten niet door in weeën helaas. Dinsdag sta ik gepland voor de keizersnede, ook weer heel dubbel maar ik ben er wel aan toe.

Allemaal veel sterkte met de laatste loodjes en een mooie voorspoedige bevalling!!

Terug
Bovenaan