zwaar in de stress

Ik maak me ernstige zorgen wat stress met mijn kindje doet...
Ik heb ontslag gekregen op mijn werk en heb problemen  in de familie en dat allemaal in 1 week.
Ik probeer mezelf echt rustig te houden maar dat lukt niet echt. Slaap slecht en heb er buikpijn van.
Zou je homepatische rustgevende druppels mogen gebruiken??
Iemand hier ervaring mee?

Hoi,

Wat erg dat je ontslagen bent. Dit is iets wat je nu totaal niet moet hebben (eigenijk nooit natuurlijk)

Ikzelf heb al een heel zwangerschap verleden en ik moet het rustig aan doen, dus mezelf niet gek lopen maken. Ik heb meerdere zwangerschappen gehad maar die zijn helaas verkeerd afgelopen. Het is dan wel andere stres dan wat jij heb.

Ook ik heb een klein familierpobleempje, alleen niet aan mijn kant van de familie. Ik heb geen ruzie maar wil dat wel voorkomen, daarom heb ik nu besloten om even geen contact daar mee te hebben. Aangezien ik weet dat ik tijdens zwangerschappen er dingen uit kan gooien waar ik later meestal spijt van heb.

Probeer aan je kindje te denken, dat dat het belangrijkste is op dit moment. De zorg van je ontslag zal al best groot zijn, en ik weet natuurlijk niet wat er speelt met je familie (dat hoef ik ook niet te weten) maar misschien lukt het met een beetje afstand te houden.

Denk nu maar gewoon aan jezelf want dat mag best tijdens de zwangerschap. Ik hoop dat er binnenkort weer een beetje positieve dingen gebeurden.

Succes

Gr. Quinty

Nou heb ik nog geen antwoord op je vraag gegeven.

Ikzelf gebruik helemaal niks. Ik kan gelukkig mijn gedachte heel snel op iets anders zetten. En als ik niet kan slapen ga ik altijd net zolang tv  of een boek lezen tot ik in slaap val, ook als ik s nachts wakker word en niet meer in slaap val ga ik meestal even lezen. Tv kijken en lezen is voor mij altijd een goede afleiding.

Ik heb ook een periode gehad dat ik niet kon slapen maar mocht absoluut niks gebruiken van mijn arts.

Alsnog succes.

Gr. Quinty

Hoi, erg vervelend allemaal maar even wat anders.....volgens mij mag je helemaal niet ontslagen worden als je zwanger bent (behalve bij faillissement, op staande voet of om dringende redenen). zie website: http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm#8

Succes!
Groetjes Linda

Hoi mamaloe3,

Wat vervelend zeg allemaal! En zeker dat allemaal in 1 week! Kan me voorstellen dat je daarvan in de stress raakt.

Ik sluit me aan bij wat hiervoor is gezegd, je kindje is nu het belangrijkst, dus doe lekker rustig aan. Ook als je lekker met een sapje op de bank zit rust je uit. Probeer je gedachten te verzetten door aan leuke dingen te denken (babykamerinrichting, naam etc.etc.)

Ik heb zelf in het begin van m'n zwangerschap door slecht slapen een tijdje dormeasan gebruikt van A. Vogel. Daarin staat in de bijsluiter dat je het mag gebruiken als je zwanger bent. Ik weet dat je ook dingen hebt voor als je erg onrustig en gestressd bent, maar weet niet of je dat mag gebruiken als je zwanger bent. Als ik jou was zou ik gewoon even bij de apotheek gaan informeren of anders bij een betere drogist!

En als je erg bezorgd bent over je kindje zou ik extra langs de vk gaan. Die kan eenvoudig even kijken of de kleine last heeft van stress en misschien hebben zij ook nog tips voor je!

Groetjes en veel succes met alles!

Jo

quote: LindaG80 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-03-2009 16:23:55'));

Hoi, erg vervelend allemaal maar even wat anders.....volgens mij mag je helemaal niet ontslagen worden als je zwanger bent (behalve bij faillissement, op staande voet of om dringende redenen). zie website: http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm#8

Succes!
Groetjes Linda

of als je contract afloopt.

Hai mamaloe (en andere meiden),

Ik begrijp  helemaal hoe je je voelt! Ik heb net als jou last van stress, de laatste tijd loopt 't niet zo lekker tussen mij en mn vriend: constante ruzies. En die lopen soms erg hoog op! Kan natuurlijk ook met mijn hormonen te maken hebben, maar hij heeft ook nog stress op zn werk en financiele problemen. Volgens mij is hij daardoor extra geprikkeld de laatste tijd. In ieder geval: ik maak me ook ernstig zorgen!
Vanochtend een zware bloedneus gehad die maar niet wilde stoppen, waardoor ik ook nog 's helemaal in paniek raakte ...
Ik vraag me af wat stress met de kleine doet, het kan niet goed zijn lijkt me. Mn moeder vertelde dat als ik me niet rustig hield dat ik wel 's een miskraam zou kunnen krijgen. Pfff ... vind het ook moeilijk om mezelf weer rustig te krijgen en heb constant huilbuien. Ik woon in het buitenland en wilde eigenlijk niet vliegen, maar zit er toch over te denken om een weekje naar Nederland te gaan zodat ik daar even tot rust kan komen ...

Zijn er nog meer tips om lekker te kunnen ontspannen? Ik doe thuis al af en toe wat yoga oefeningen, die zijn ook wel lekker en goed voor je kindje.

Liefs,
Wish

Terug
Bovenaan