Zwaar tillen.

Volgens mij kun je in het begin gewoon doen wat je normaal ook doet. De baarmoeder is nog niet groot en belast nog niet de banden welke weer een link hebben met je rug. Als je buik begint de bollen kun je wat rustiger aan gaan doen, echter met een goede tiltechniek kun je natuurlijk nog best wat doen. Ik weet niet wat je wilt tillen, maar reguliere zaken gaan nog best goed, als je je erzelf goed bij voelt.

Ik ben nu 39w en alles goed nog best goed. Ik til af en toe ook nog wel wat (bijv zoontje van 14kg).
Groeten
 
Ik zou toch maar oppassen, mijn schoonzusje heeft eens een kastje verschoven en kreeg spontaan haar baby met nog geen 5 maanden zwangerschap(wel goedgekomen gelukkig).

Ik ben dus wel heel erg voorzichtig

Groetjes Angela
 
hallo,

ik zelf heb begin van mij zwangerschap niet meer mogen tillen volgens de arbo regels dan 10 kilo per keer tot aan de 20 weken. daarna mag het zelfs nog maar 5 kilo per keer en dan nog maar beperkt tot vijf keer in het uur.
let inderdaad heel goed hoe je tilt.
inderdaad door de knieeen en niet met gestrekte rug weer op tillen,
zodat je het gewicht via je buik gaat voelen...dit is dus niet de bedoeling.
mocht je iets zwaar tillen kijk dan of er een collega is die even mee wilt helpen.

groetjes ilonka
 
hoi ik heb geen risico genomen . als je zegt ik ben zwanger is er altijd wel iemand die je helpt . ik ben 3 jaar bezig geweest zwanger te raken .vanaf de eerste dag dat ik het wist heb ik niks meer getilt behalfe wat makkelijk ging .maar bij twijfel niet doen dus ,je kan het nooit meer trugdraaien als het perongelijk toch te zwaar is.
 
Terug
Bovenaan