zwaar verkouden

hallo

heb even een vraagje of advies nodig eigenlijk.
mijn dochtertje van nog net geen 3 weken is zwaar verkouden haar neusje zit goed dicht en niezen en hoesten doet ze ook wel
ook geeft ze na de fles wat melk en soms wat slijm terug.
ik ben al begonnen met neusspray en luuf.op advies van de HA.
nu is mijn vraag iemand hier ervaring mee ??of misschien nog wat tips voor me om het leed van mijn kleintje teverzachten.
vind het zo zielig

groetjes diana en merel
 
Hallo Diana,

Allereerst nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Merel.
Sneu he, die verkoudheid. Vooral omdat je je zo machteloos kan voelen, tenminste dat gevoel heb ik vaak.
Wat je doet is goed. Je zou eventueel nog een gesneden uit onder het bedje kunnen zetten. Dit geeft nog extra verlichting voor de luchtwegen. Ik doe dit vaak bij mijn zoontje als hij verkouden is. Daarnaast bestaat er een neus-peer: dat is een soort blaasbalgje waarmee je snot uit de neus kan halen. Verkrijgbaar bij de drogist.
Sterkte!

Groetjes Marieke
 
Hallo Cardia

Zielig he die kleine humpies en dan al verkouden. De tips die al gegeven zijn  werken goed. Wat ook goed kan helpen tegen de slijm is na de fles een klein beetje water geven om het melk weg te spoelen. Ook in bad met mama of papa of in de douche. Want de stoom doet wonderen.

Succes...

gr angelique mv Anouk
 
hallo

als eerste bedankt voor de tips we zijn er mee aan de slag gegaan...
vandaag wel ff naar de HA geweest mar met de longen was niks mis alleen het neusje en nu heeft ze er ook nog een wondje in echt zielig.
we gaan gewoon door met alle tips voorlopig en hopen dat het snel beter is.

oja is een temp van 37.4 hoog???

groetjes
diana en merel
 
Hoi,
Nee hoor, een temp van 37,4 is niet hoog. Je hebt (als het goed is) je baby in de kraamweek elke dag moeten temperaturen. De gemiddelde temperatuur (bij benadering natuurlijk) kan een houvast zijn voor de temp die je baby zou moeten hebben. Tenminste dat was bij ons wel het geval. Gemiddelde lichaamstemperatuur zit ongeveer tussen 36,8 en 37,5 gr.
Als een baby 38,5 heeft, dan heeft hij/zij "slechts" verhoging. Voor ons als volwassenen voelt dit als aardige koorts, maar voor die kleintjes is dat niet zo. De temp gaat bij hen al bijvoorbeeld snel naar de 39 graden. Dat is koorts.
Ik houd voor mezelf een grens van 39,5 gr aan en geef dan pas medicatie als een zetpilletje paracetamol of kinditherm (homeopatisch van VSM). Zeker als dit nét voor de nacht is, óf in de ochtend. Meestal loopt de temperatuur in de loop van de dag namelijk op.
Deze info is wat meer geworden dan ik had bedoeld. Maar zeker als je een kersverse moeder bent, dan zit je soms vol met vragen. Ik hoop dat deze info die vragen een beetje beantwoorden.  Zo'n forum wel prettig.
Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan