Zwaar werk in vroege zwangerschap

<p style="text-align: left;">Hoi dames,</p><p>ik heb afgelopen dinsdag 3/4 dagen voor mn NOD een test gedaan en die was dus positief. Maar nu zit ik pas in me 4e week volgens mij. Maar ben best bang ofzo dat het verkeerd gaat omdat ik best zwaar werk heb. Ik werk in een bloemenwinkel, en sta dus de hele dag. En ik til ook best zware spullen. Vandaag had ik ook  steken rechts onder in me buik.  </p><p>Groetjes</p>

Misschien inderdaad je banden die oprekken. 
Ik werk op de bakkerij afdeling van een supermarkt en doe de hele dag niks anders dan staan, lopen en zware dingen tillen. En ik kwam er met 4 weken ook achter dat ik zwanger was. Ik heb in die periode ook enorm veel steken gehad, rechts onder in de buik. Dit was ook 1 van de redenen om toch een test te doen. 
Ik heb bijna de gehele zwangerschap mijn werkzaamheden gewoon gedaan, maar ben het geleidelijk aan wel steeds rustiger aan gaan doen en veel hulp gevraagd.

Ik.heb tot ongeveer 20 weken volledig in de verpleging gewerkt. Veel tillen en staan dus. verdiep je in ieder geval in je cao. Die van mij is namelijk heel duidelijk en beschermd me door lange pauzes enzo. Maak indien dit ook in de cao staat hier gebruik van en voel je niet bezwaard door te werken terwijl het niet meer goed voelt of kan. Jij en je kindje zijn nu het enige wat belangrijk is 

Ik ben nu 27 weken en werk nog steeds 1 dag in de week in de zorg. Gelukkig heb ik sinds oktober ook een kantoorbaan erbij nu ipv 4 dagen zorg want dat zou me nu echt niet meer lukken, veel te zwaar. 
Denk ook dat het komende maandag de laatste keer zal zijn. 
Maar je kan dus nog wel wat weekjes door met werken denk ik ? gefeliciteerd in elk geval! 

Terug
Bovenaan