zwak, duizelig niet lekker...IK BEN ZWANGER!!! Maar ik heb mijn fulltime baan nog..wat nu?

Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik heet Tyra en ben 26 jaar. Ik ben zwanger van mijn 2e kindje. Met mijn 1e zwangerschap had ik nergens last van..van begin tot het einde was het perfect.

Maar nu....met mijn tweede heb ik het iets moeilijker...ik voel me zwak, heb last van lichte duizeligheid en voel me niet lekker (ik ben op het moment ook erg verkouden). Ik werk 36 uur via uitzendbureau. Het uitzendbureau is helemaal niet blij met me en mijn moeder zegt kop op meid even doorzetten...maar ik voel me ECHT NIET LEKKER. Ik heb bij mijn 1e zwangerschap gewoon doorgewerkt en dit is echt geen aanstellerij ik voel me gewoon beroerd. Ik heb ook helemaal geen trek en eet best wel slecht dat pak ik weer op al heb ik een vol gevoel toch dauw ik er wat binnen.

Hoe hebben julliehet de eerste maandenvan jullie zwangerschap gedaan toen jullie nog werkte? Ziek gemeld? En dan  heb ik het natuurlijk over de dames die last van hun eerste paar maanden hebben.

Ik ben er wel superblij mee hoor begrijp me niet verkeerd en ik voel me ook enorm schuldig tegenover mijn werkgever ik heb al een paar keer af moeten melden omdat mijn zoontje ziek was en omdat ik ziek was en nu voel ik me dus weer beroerd...ik weet echt niet wat ik moet doen.

Ik heb het privé ook niet zo makkelijk. Mijn oma is eergisteren overleden en mijn partner en ik waren uit elkaar. Nu ik zwanger ben komt hij weer terug over een maand. Maar nu heb ik dus huishouden en zorg voor mijn zoontje nog alleen enmijn fulltime baan terwijl ik me zo beroerd voel.

Misschien dat jullie ervaring mij een beetje kan helpen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, Tyra
 
Beste Tyra,

Allereerst hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Wat vervelend dat je je zo slecht voelt, ik herken dat maar al te goed! Tijdens de eerste 18 weken van mijn eerste zwangerschap heb ik me ook uiterst belazerd gevoeld. Ook ik werkte toen fulltime. Ik heb me in die periode niet ziek gemeld. Wel kon ik af en toe in overleg met mijn collega's wat eerder naar huis en dat was al heel fijn. Als je het echt niet volhoudt dan zit er niets anders op om je ziek te melden. Wat bij mij enigszins heeft geholpen is door de dag heen vaak iets kleins eten en vroeg gaan slapen.

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Maar als het niet gaat, dan gaat het niet!


Groetjes en sterkte
 
Hallo bezorgdmoedertje,

Bedankt voor je reactie..jammer dat er verder niet meer op is gereageerd...ik wil graag mijn uitzendcontract van een half jaar uitwerken maar ik voel me niet lekker en voel me ook erg schuldig om me ziek te melden.

Vanmiddag belde de school mij ook nog om te zeggen dat mijn zoontje ziek is die moest ik dus van school halen en nu MOET ik mezelf zowiezo afmelden..maar ik vind het zo vervelend voor mijn werkgever (niet eens zo voor het uitzendbureau).

Groetjes, Tyra
 
Hallo Tyra

Ik las je verhaal en ik wil er wel even op reageren.
Ik ben momenteel zwanger van mijn tweede kindje.
Bij mijn eerste zwangerschap, nu 4 jaar geleden, had ik nauwelijks klachten.

Dit keer is het heel anders. Ik voel me ook gewoon helemaal niet lekker.
Ik heb ook een fulltime baan.

Tijdens mijn eerste zwangerschap en na de geboorte van mijn zoon ben ik ruim 2 jaar alleen geweest. Daarnaast dus ook fulltime gewerkt en dat valt i.d.d niet altijd mee.  
Jou verhaal is herkenbaar. Kindje ziek...vrij moeten nemen....stress...schuldig voelen want je wilt niet overkomen als een aanstelster...

Ik heb daar ook mee geworsteld..  
Maar op een gegeven moment zag ik in dat ik me drukker maakte dan alle andere mensen waarvan ik dacht dat deze zich druk zouden maken...
Ik ben gewoon aan mijzelf gaan denken en ik ben naar mijzelf gaan luisteren...

ZIEK = ZIEK

En als het echt niet gaat dan gaat het niet, meid!
De zwangerschap is veel belangerijker dan je werk...
Het gaat erom dat je over een paar maanden een schitterend en gezond kindje in je armen hebt...MAAR OOK dat jij niet helemaal overspannen bent...je moet toch kunnen genieten van de mooiste momenten in je leventje..

Ik werk nu halve dagen en dat gaat met veel moeite..
Ik ben nu 9 weken en ik hoop dat ik me over 3 a 4 weken ineens stukken beter voel..

Daarbij heb je prive ook e.e.a te verwerken en voor de kiezen gehad!

Ik weet dat het moeilijk is maar je moet echt proberen om naar je eigen lijf te luisteren...ik ben ook veel duizelig, misselijk, doodmoe en nog meer van dergelijk klachten en het zou gewoon onverstandig zijn om door te hobbelen als of er niets aan de hand is...

Heel veel succes met alles!

Wie weet lees ik hier nog een reactie van je!

Groetjes Wendy
 
Hoi Wendy,

Ontzettend bedankt voor je reactie..laat me toch een beetje voelen dat ik gewoon ziek 'mag' zijn zonder schuldgevoel.

Ik voel me natuurlijk wel schuldig maar ik voel me niet lekker en mijn zoontje is ziek en ik heb verder geen oppas voor hem.

Mijn 1e zwangerschap heb ik gewoon doorgewerkt maar ja..zoals je vast wel weet is elke zwangerschap weer anders.

Ik hoop dat i k me snel weer fit voel en voor jou hoop ik dat trouwens ook.

Groetjes, Tyra
 
Hoi,

Ook ik heb me wel eens beter gevoeld. Ik ben nu 10 weken zwanger van de eerste en werk 90%, om de week een dag vrij. Ik probeer nu dus maar gewoon mijn uren te draaien en neem om de week zelf een dag vrij, zodat ik net wat meer rust heb.

Misschien kun je met je baas bespreken dat je de komende weken wat minder uren kan werken?

Sterkte,

Nina
 
Terug
Bovenaan