Hoi dames, ik ben alweer 7 maanden geleden bevallen van een super lieve en tevreden dochter. Na de bevalling kon ik vrij snel alles weer. Ik dacht dus ook dat ik na 7 weken wel kon gaan hardlopen. Daar kreeg ik achteraf wel de rekening voor gepresenteerd, want het voelde daarna allemaal wat minder prettig. Ondanks dat ik slechts 20 minuten had gerend op een laag tempo. Daarna ben ik naar een bekkenfysio gegaan en heb ik oefeningen gekregen. Die heb ik een tijdje gedaan. Op een gegeven moment kwam daar het slop in en nu ik alweer een tijdje aan het werk ben, is het ook lastiger dit in mijn dagelijkse ritme in te bouwen. S avonds ben ik na het op bed brengen echt op. Nu ben ik al drie weken verkouden en heb t idee dat t is omgeslagen in bijholteontsteking. Ik moet dus echt veel hoesten en jullie raden het… Dan verlies ik wel eens een druppeltje urine. Dit heb ik normaal in t dagelijks leven niet. Tenminste niet als ik niet hoest. Nu heb ik maar een maandverband in gedaan en ga ik als ik me weer beter voel toch echt opnieuw met de oefeningen starten. <br />Ik ben even benieuwd of hier ervaringen zijn met oefening, verbetering, herstel, andere tips. Is het ook zo dat hoe langer de bevalling geleden is, hoe beter het wordt? En mocht ik ooit een tweede keer zwanger worden, heb ik dan grotere kans op klachten tijdens de zwangerschap. In mijn eerste zwangerschap heb ik geen last van mijn bekkenbodem gehad.<br />En het is natuurlijk ook fijn om even van me af te schrijven. Het voelt toch een beetje ongemakkelijk allemaal….<br />