Zwangef worden, restweefsel?

<p>Hallo dames</p><p> </p><p>Een klein vraagje hier. Ik heb helaas een tweetal weken een mk gehad en moest 1 week hierna alsnog met de pil beginnen omdat er restweefsel zat. Vooral eigenlijk om zo snel mogelijk opnieuw een bloeding te krijgen zodat alles loskomt. Ik werd helaas super misselijk van de pil. Vandaag naar de gyn gebeld (1 week pil geslijt) en ik mocht stoppen. Ik zal wsl binnen dit en enkele dagen alsnog een bloeding krijgen en de gyn wou me pas terugzien nadat ik mijn natuurlijke regels heb gekregen... Ik vind dit best wel lang eerlijk gezegd. Wat als ik in de tussentijd opnieuw zwanger word? Of is dit geen idee als je nog restweefsel hebt? Kan je dan uberhaupt zwanger worden?</p><p> </p><p>Alvast bedankt voor jullie tijd!</p>

Wat vervelend van je miskraam. Als het goed is kan je niet eerder zwanger worden dan dat je helemaal schoon bent. Ik zou zeggen ga er weer voor en hopelijk snel weer zwanger. 

Bedankt Merel, ik vind het vooral heel vervelend dat ik nog zo misselijk ben. Eigenlijk erger dan toen ik nog wel zwanger hoorde te zijn. Moest ik ondertussen al geen twee controle echo's hebben gehad, zou ik nog durven twijfelen. Ik ga me straks misschien wel aan een testje wagen om te kijken of het hcg al voldoende gedaald is. Dus je krijgt dan ook geen eisprong als er nog restweefsel zit of hangt dit af van de hoeveelheid/grootte?

Wat verdrietig van je miskraam. Ik had na mijn mk ook veel restweefsel. Mijn gynaecoloog wilde ook mijn menstruatie afwachten. Na die menstruatie bleef ik krampen houden en was er op de controle echo te zien dat er nog steeds iets zat. Uiteindelijk een curretage gehad.
Bij mijn 2e mk heb ik mijn 1e menstruatie niet afgewacht en een paar dagen nadat het vruchtje eruit was een echo laten maken. Het heeft er nl wel ingehakt, zolang wachten (duurde 6 weken voordat ik weer ongesteld werd). En er dan nog een keer achter komen dat niet alles weg was bij de 1e.
Achteraf heb ik haar ook gevraagd of ik tussendoor zwanger had kunnen worden, haar antwoord was ja, maar waarschijnlijk had het vruchtje zich niet goed kunnen hechten aan de baarmoederwand vanwege het weefsel.
Beetje lang verhaal, maar het is jouw lijf en als jij je er geruster bij voelt om eerder een echo te doen, gewoon voor de zekerheid, heb je daar alle recht op. Soms moet je gewoon even aandringen. Mijn gynaecoloog is daarna ook veel meer naar mij gaan luisteren. En we hebben nog steeds een goede verstandshouding.
Sterkte met alles.

[quote quote=10167361]
Wat verdrietig van je miskraam. Ik had na mijn mk ook veel restweefsel. Mijn gynaecoloog wilde ook mijn menstruatie afwachten. Na die menstruatie bleef ik krampen houden en was er op de controle echo te zien dat er nog steeds iets zat. Uiteindelijk een curretage gehad.
Bij mijn 2e mk heb ik mijn 1e menstruatie niet afgewacht en een paar dagen nadat het vruchtje eruit was een echo laten maken. Het heeft er nl wel ingehakt, zolang wachten (duurde 6 weken voordat ik weer ongesteld werd). En er dan nog een keer achter komen dat niet alles weg was bij de 1e.
Achteraf heb ik haar ook gevraagd of ik tussendoor zwanger had kunnen worden, haar antwoord was ja, maar waarschijnlijk had het vruchtje zich niet goed kunnen hechten aan de baarmoederwand vanwege het weefsel.
Beetje lang verhaal, maar het is jouw lijf en als jij je er geruster bij voelt om eerder een echo te doen, gewoon voor de zekerheid, heb je daar alle recht op. Soms moet je gewoon even aandringen. Mijn gynaecoloog is daarna ook veel meer naar mij gaan luisteren. En we hebben nog steeds een goede verstandshouding.
Sterkte met alles.
[/quote]
Bedankt voot je antwoord en bah wat naar voor je die miskramen. sterkte hoor.
wat betreft het restweefsel. bij mij was het dus een spontaan miskraam op 8 weken. vruchtje was wsl gestopt op 6 weken. ik heb eerst cytotec gekregen om de boel wat verder los te laten komen. de gyn zei toen al je zal wsl geen grote stolsels verliezen nav wat ze op de echo zag. ik had een week daarop een controle echo en daarop waren nog enkele resten te zien. Ik heb nu eigenlijk nog kleine beetjes bruin/rood slijmverlies. is dit normaal? Nu ja het is ook maar iets meer dan twee weken geleden. Hopelijk is alles snel achter de rug. ik vind deze lange nasleep nog het ergst van al.
groetjes!

Terug
Bovenaan