Zwanger… maar hoelang?

Hoi dames,<br /><br />Na een halfjaar een positieve test in handen. <br />Maar hoelang ben ik nu zwanger, kijkend naar het volgende verhaal:<br /><br />Mijn cyclus was de laatste paar rondes rond de 22 dagen. Ik maakte gebruik van ovulatietesten en had de vorige ronde waarschijnlijk geen ovulatie. Die cyclus is ook niet geëindigd met een ‘normale’ menstruatie. Ik heb enkel wat bruinverlies gehad op 27-28-29 december (anovulatoire cyclus?)<br /><br />Op 4 januari had ik een positieve ovulatietest en op 16 januari (12dpo) een positieve zw.test. Vandaag (14dpo) met clearblue getest, die gaf 1-2 aan dus ergens tussen 3-4 weken.<br /><br />Wanneer ik het bruinverlies aanhoudt als ‘menstruatie’, zou ik nu officieel pas 3 weken zijn. Maar dit kan toch eigenlijk niet? Want normaal moet bij 3 weken een innesteling nog plaatsvinden. Zwangerschaps-apps kloppen dan uiteraard ook niet. Of moet je bij een korte cyclus/vroege eisprong anders tellen?<br /><br />Weet niet goed vanaf wanneer ik nu moet tellen of hoever ik precies ben, omdat je normaal altijd van een laatste menstruatie uitgaat en ik die dus niet heb gehad.Hoop dat hier iemand hetzelfde heeft meegemaakt of advies kan geven.<br />
 
Ik zou even gaan rekenen met je ovulatiedatum. Daar 38 weken bij optellen is je uitgerekende datum. Je bent dan nu precies 4 weken zwanger. En dat klopt ook wel aardig met je clearblue.
 
Bedankt voor jullie reacties, heel erg fijn! De eerste echo heb ik over 5 weken. Dan zou ik dus 9 weken zijn.

Ik vind dit redelijk aan de late kant, klopt dat?
En kan er bij de echos echt een betrouwbare berekening worden gemaakt zonder die menstruatiedatum?
 
Iedere praktijk doet het anders, al mag je bij de meesten volgens mij idd al met 7 weken ongeveer. En de berekening doen ze door te meten, en dat is heel betrouwbaar. Bij de termijnecho meten ze opnieuw. In mijn geval week dat 2x slechts 1 dag af. De groei is de eerste 12 weken gelijk, daarom kunnen ze zo zeker zijn.
 
De menstruatiedatum is juist niet zo betrouwbaar, omdat iedereen een andere cyclusduur heeft. De termijnecho is het meest betrouwbaar! 
Als je cyclus altijd 22 dagen is worden er in principe gewoon 6 dagen van je uitgerekende datum afgetrokken (op veel websites kun je ook je cyclusduur invullen). 
9 weken is niet laat voor een eerste echo hoor, maar pas vanaf 10 weken kunnen ze de termijn goed bekijken, dus daar zul je op moeten wachten ?
Gefeliciteerd!! 
 
Terug
Bovenaan