Zwanger 1ste kind

Hallo allemaal,

Zal mezelf eens voorstellen. Ik ben Ramona en ben 28 jaar.
Sinds 6,5 week ben ik in verwachting.
Zelf heb ik een hele medische geschiedenis en daarom wordt mijn zwangerschap heel nouw gevolgd door de gynacoloog en de reumatoloog.

SInds maart 2008 heb ik sle (auto immuun ziekte) en fenomeen van raynoud en in de loop de jaren nog een aantal dingen bij gekregen prikkelbare darm, oedeem

Vorig jaar mei werden mijn vriend en ik ineens blij verrast want ik was zwanger en we waren er helemaal niet mee bezig. Helaas heeft het toen niet zo mogen zijn. Ik had met 5,5 weken al een echo en daar was al een twijfel of het wel groot genoeg was en voor het hartje was het ook nog te vroeg. een paar dagen de na kreeg ik een kleine bloeding, er was toen verder nog niets aan de hand, een week later kreeg ik een miskraam.

Al heel snel was ik weer in verwachting namelijk in eind juli begin spetember. Ik had toen besloten dat ik niet meer zo vroeg een echo wou omdat ik vorige keer zo onzeker was geworden. Ik kreeg de echo met 8 weken. Helaas heeft dat niets geholpen, want ze hadden het vermoede dag ik een mola zwangerschap had en ik moest gecureteerd worden.
Na onderzoek bleek dat het geen mola zwangerschap was maar het was wel zeker dat het nooit wat was geworden, omdat het allemaal kleine blaasjes waren en niet duidelijk een vrucht en vruchtzakje.

Vandaag ben ik voor deze zwangerschap voor het eerst in het ziekenhuis geweest en kreeg ik een echo. Tot onze grote opluchting was het vruchtje groot genoeg en zagen we een hartje kloppen. Dat is iets wat we bij de vorige 2 zwangerschappen niet hebben gezien, dus we zijn er erg blij mee.

Verder iedereen gefelicteerd met de zwangerschappen

groetjes Ramona

Terug
Bovenaan