Zwanger 37+

Hoi ik zal me even voorstellen:
Ik ben Mitchell , mijn vriendin en ik zijn nu net een jaar samen alleen in het begin heb hier en daar wat fouten gemaakt en ondertussen wel aardig aan het veranderen ben onder andere ik had een gameverslaving waar ik inmiddels van af ben en of niks ik het huishouden deed en we zijn al in verwachting van onze dochter , het gaat niet lang meer duren denk ik maar de reden van deze topic is dat ik aardig wanhopig ben en niet meer weet wat ik met mezelf aan moet ik ben namelijk iemand met ADHD & ADD alleen mensen die dat niet hebben begrijpen met die dat wel hebben niet zo nauw en waardoor er behoorlijk vaak ruzie ontstaan tussen mij en me vriendin , zal hier en daar korte voorbeelden geven

1 als ik iets doe of zeg krijg ik een geïrriteerde vriendin terug
2 ik ga eerlijk zijn ik heb een luxe leventje achter de rug en heb geen goede opvoeding gehad en dat ik lastig omdat ik nu alles wat ik nooit heb moeten doen nu wel moet doen en dat is zeker lastig om in een keer om te slaan en daar zijn ook meeste ruzie door omdat het niet goed doe in haar ogen of het moet zoals zij wil
3 wij hebben minstens 3-4 keer per week wel een conflict of ruzie met elkaar
4 door mijn ADHD vergeet ik veel dingen of stel ik dingen uit ik kan alleen maar fouten maken in haar ogen , niks is goed wat ik doe ik herken haar bijna niet meer zoals ik haar heb leren kennen
5 ruzies zijn zo hevig dat ik soms een gevoel heb dat ze me elk moment de deur kan wijzen en niet meer verder met me wilt
6 het is soms zo heftig voor mij door mijn ADHD dat ik er van moet huilen en helemaal in paniek schiet
7 ik moet soms zo erg op mijn tenen lopen en of mezelf maar als slaafje gaan gedragen om haar tevreden kunnen houden omdat anders wel weer ruzie is

Verder nog een stukje over mij zelf
Ik ben er achter gekomen dat ik verlatingangst heb en in mijn leven zo zwart ben gemaakt en misbruikt en gebruikt en zoveel vreemgegaan is in me leven en in een situatie zit wat niet iedereen mee maakt en dat aardig knap lastig is voor mij om daar mee om te gaan kort voorbeeld : mijn situatie is als volgt ik en mijn vriendin zijn nu een jaar samen maar zij heeft al een zoontje van 7 en zijn vader haar ex is zij heel erg close mee voor mij iets te close en daardoor ben ik bang dat er nog iets in de lucht hangt tussen hun omdat hun niet uit elkaar zijn gegaan omdat er geen liefde meer was maar door ruzie telkens en nou ben ik daar dus ooo bang voor dat het mij ook gaat overkomen zeker afgelopen weken trekken hun meer met elkaar op dan dat ik dat met mijn vriendin en over al waar wij heen gaan moet hij ook mee van haar en ja dat is lastig om mee te gaan soms ook het gevoel krijgen dat hun geheimen hebben naar mij toe en niet eerlijk zijn tegen me aangezien ze soms sneaky appen of smoezen en als ik weer de kamer in loop en het doodstil is wat ik hiermee bedoel te zeggen dat door de ruzies tussen ons dat uiteindelijk ik de deur gewezen OF dat hun stiekeme dingen doen en het zit zo hoog in me hoofd alles bij elkaar dat ik hierdoor ook werkloos ben geraakt. ( ik loop hiervoor zelfs bij de psycholoog)

Iemand die mij hierin kan herkennen en aanvullen en zeker tips kan geven want ik heb radeloos en weet niet meer wat ik moet doen en of dit nog goedkomt tussen ons en of ik zometeen nog wel gelukkig met haar kan worden na de zwangerschap en het verdere leven

Dankjullie wel voor jullie hulp en sorry het boek wat ik geschreven hebt

Nog even ter aanvulling 
dat ik soms denk als ze boos word en ruzie komt dat IK weer een fout maak en dat elke fout nu fataal kan gaan worden betreft onze relatie 

Hi Mitchell,
Jeetje, lastige situatie. Als ik je bericht zo lees, zijn er een aantal dingen die spelen.
1. Je eigen ADHD /ADD en hoe je daar mee om moet gaan, in een relatie en straks ook als vader.
2. Je verleden waarin je misbruikt bent en je vertrouwen beschaamd is.
3. De achterdocht die je voelt tegenover je zwangere vriendin en haar expartner.
4. De communicatie tussen jou en je vriendin.
Ik loop gewoon even alle punten langs. 1. Heb je specifiek hulp gezocht om te leren omgaan met je ADHD? Via je huisarts en GGZ? Je kunt ook online herkenning en tips vinden via bijv youtube 'how to adhd" en bijv ADD magazine. Maar ik zou in jouw situatie ook inzetten op persoonlijke ADHD begeleiding via GGZ.
2.Klopt het dat je bij de psycholoog ook over je verleden praat en de emoties probeert te doorleven en een plek te geven?
3. Misschien is het een goed idee om een DNA vaderschapstest te laten doen als jullie kindje geboren is. Daarnaast zou ik met je vriendin het gesprek aangaan over de relatie die zij met haar ex heeft. Aangezien zij samen een zoon van 7 hebben, zullen ze altijd als zijn ouders contact met elkaar hebben.
4. Kan je je vriendin vertellen hoe je je voelt en wat je mist van hoe jullie in het begin samen waren? Kan je samen haar praten over hoe spannend je het vindt? Wil je samen met haar jullie kindje opvoeden en kan je daar met haar over praten?
En als laatste een dikke knuffel. Het is heftig waar je doorheen gaat. Je kan er vast met hulp goed uitkomen en straks een fijne vader zijn voor jullie kindje. Goed dat je nu om hulp vraagt!

Hi,

Het voelt alsof mijn partner dit heeft opgeschreven.

Ik ben de zwangere en hij is degene met AHDH, en wat ik vooral merk is dat hij zo gestresst word van de grote veranderingen, dat hij blokkeert. Wat resulteert in veel negativiteit, kort lontje en vluchtgedrag, waardoor ik inderdaad vaak boos op hem word omdat ik vind dat hij zich niet zo aan moet stellen.

Ik zou vooral van hem als partner verlangen dat hij zijn angsten uit, op een moment dat je er rustig over kunt praten. Krop niks op, zodat het geen oorlog wordt. En zoek hiervoor hulp als je er moeite mee hebt om rust in je hoofd te krijgen.

Ik heb het met hem over de 5 pannetjes gehad, wat ze in de psychologie nog wel eens toepassen.

Pannetje 1: koud water (lekker ontspannen)
Pannetje 3: gaat al wat meer borrelen (prikkelbaar)
Pannetje 5: kookt over (grote ruzie en niet meer helder nadenken)

Ik heb het gevoel dat, door de ADHD, heel lang in pannetje 3 geleefd word, door alle prikkels en stress. Mocht je dit herkennen; probeer in dit stadium al aan te geven bij je vriendin waar je mee zit. Voordat de boel ontploft.

Ik vind het goed van je dat je hulp zoekt op dit forum. Blijf ademen, zoek een hobby waarbij je even tot rust komt in je eentje (sport, wandelen, motor rijden, tekenen?)

Veel geluk

Ik zelf kan heel goed met ADHD omgaan maar als ADHD persoon maak je toch wat fouten en ben je lomp en vergeet je dingen of doe je eerst voor dat je denkt en dat is iets wat hun niet echt begrijpen voor mijn gevoel 

ik loop bij een psycholoog vanwege me trauma's en om alles te verwerken uit mijn verleden 

en ja tuurlijk houden hun contact maar het contact is closer als andere gevallen en ik heb zelf ook een band met haar ex alleen hèt probleem is door mij verleden en het feit hun hebben een verleden samen dat doet me soms wel twijfelen zeker als ik t gevoel krijg dat ze iets achter me rug om aan t doen zijn

verder valt er eigelijk geen land te mee bezeilen omdat het dan weer over mij gaat en dan weer geïrriteerd omdat ze niet aan d'r eigen denk wat ik soms zeker snap maar ruzies zijn zo heftig dat ik me soms niet meer durft te uiten

Als ik dit zo lees is mijn gedachte dat relatie terapie misschien een goed idee is. Ook om haar te leren hoe ze met ADHD om kan geen. Maar als ze met haar vorige vriend ook steeds ruzie had, is ze misschien zelf ook niet de makkelijkste?
Goed dat je je gameverslaving te boven bent!
Kan het zijn dat momenteel de spanningen hoger oplopen vanwege de zwangerschap?

Hey, ik zal eerlijk zijn ik ben halverwege gestopt met lezen, ik kom niet door die lap teksr zonder punten en komma’s. Ga naar de huisarts om een verwijzing te vragen om met iemand te praten die hier goed advies in kan geven. Op het forum ga je zoveel verschillende dingen lezen en er is veel meer context nodig om een advies te kunnen geven. Succes!

Terug
Bovenaan