zwanger 40+

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jolanda en ik ben nu 18 weken zwanger van ons eerste kindje.Ik wordt in november echter al 42 en ben benieuwd of er nog meer "oudere" a.s moeders zijn op het forum.
We hebben op 4 oktober een vwp laten doen en wachten nu vol spanning op de uitslag. Ik moet eerlijk zeggen dat die 3 weken weken wel erg lang duren!
Voel me verder uitstekend en ben nog geen dag misselijk geweest, ook niet in het begin.
Veel succes allemaal en ik wacht op jullie reacties.
 
Hoi Jolanda,
Ben zelf 30 en net bevallen dus hoor ik eigenlijk niet te reageren. Maar ik wil je alleen even feliciteren met je zwangerschap!!!
Fijn dat het zo goed gaat. geniet ervan want het gaat echt heel erg snel!!!!
Groetjes Melanie en Quinten
 
Hallo Jolanda!

Ik leg echt helemaal in een deuk, wacht even eerst dit:

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben zwanger van mijn tweede, ben bijna 39 en mijn geboortenaam is ook Jolanda, ik wordt echter vanaf mijn 4de al Joki genoemd (Yogi Bear, mijn achternaam is namelijk Beerendonk) Ik ben errug blij dat ik eindelijk een lotgenootje heb gevonden, want owowowow wat is iedereen hier piepjong zeg! Ikzelf heb al een zoon van bijna 13 en na 20 jaar met zijn vader geweest te zijn heb ik vier jaar geleden mijn nieuwe liefde, Martin leren kennen, een paar weken geleden kwam ik erachter dat ik in een paar weken tijd van bh maat B naar DD gegroeid was en dacht: het wordt tijd voor een test en ja hoor tot onze verbazing: Zwanger. Niet geplanned, maar zo welkom! We zijn er dus ontzettend blij mee! Ook ben ik ongerust dat wel, kan pas 2 november terecht voor mijn eerste echo, terwijl ik denk al twee a drie maanden zwanger te zijn. Ook ik wil een vwp laten doen, want als oudere mama heb je zoveel meer kans op afwijkingen, daar komt ook bij dat op het moment dat ik zwanger werd er niet zo gezonde levensstijl op na hield, roken, blowen, drinken de hele mik mak. meteen gestopt met drinken en blowen, het roken beperk ik tot 8 sigaretjes per dag (hele stap voor mij, rookte namelijk 1 1/2 pakje).

ook ik ben totaal niet misselijk geweest. Heb dus alleen enorme borsten gekregen en erg gevoelig, ook mijn buik puilt al behoorlijk uit!

Goh wat leuk voor je zeg! Het is allemaal zo spannend!

Kun je mij vertellen hoe dat gegaan is die vwp en waar ze naar zoeken en of het pijnlijk is en of en of.

Vind je het goed als we per msn of per e-mail kontakt houden?
Lijkt me ontzettend leuk!

Ik hoop op een positieve reactie

Mijn adres is:

jokibeerendonk13@hotmail.com

Beste Jolanda geniet net als ik van deze heerlijkheid en ik hoop kontakt met je te krijgen en te houden, want het is heerlijk om het met iemand die bijna net zo oud is als ik te kwebbelen

groetjes en een dikke mamaknuf,
Joki
 
Hoi,
kijk eens op het forum van de maand (maart?) dat je uitgerekend bent, daar staan lijsten op met de namen en leeftijden van iedereen die regelmatig meedoet.

Groeten,
Irene
 
hoi jolanda,

alhoewel ik 36 ben en een baby van 10 mnd heb beschouw ik mezelf toch ook als een öudere moeder!
allereerst gefeliciteerd hoor, wat een kado he? zeker op jou leeftijd.
Ik hoop voor je dat de vwp ok was en dat je lekker geniet van het zwanger zijn. Kan me voorstellen dat je die 3 weken lang vindt duren....

groetjes en liefs

sandra (moeder van kim)
 
Hallo Jolanda,

(Dit is al de derde keer dat ik probeer te reageren op jouw bericht, maar het schijnt op dit forum nogal een zooitje te zijn. Het werkt vaak niet)

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Geniet ervan, elke dag!

Ik heb je al eerder geschreven en toen kwam er geen eind aan mijn schrijven, zo enthousiast was ik. Ben ik nog, maar als elke keer mijn antwoord niet verschijnt, pfffffffffff

Ik ben een jonge (hihi) 39 jarige meid uit Mokum en zwanger van mijn tweede. Ik heb al een zoon van 12. Nu dus zwanger van mijn tweede. Ik ben 20 jaar met de vader van Mike geweest. Vier jaar geleden gescheiden, omdat we uit elkaar groeiden en ik eindeijk durfde toe te geven niet meer gelukkig te zijn met hem. Heb trouwens nog steeds een hele leuke relatie met mijn ex, beter dan ooit eigenlijk, gek is dat he?!

Nu zwanger van mijn liefdesbaby van Martin, mijn nieuwe liefde:))

Ook bij mij gaat alles goed. Geen miselijkheid, alleen erg moe. 2 november kan ik pas terecht voor mijn eerste echo en daarna het gevreesde gesprek over al die testen die je kan ondergaan, omdat je al wat ouder bent!

Ben erg geschrokken van de verhoogde kans op een baby met afwijkingen, al helemaal omdat ik in de tijd dat ik zwanger werd er een ongezonde levensstijl op na hield! Roken, blowen, drinken, manisch depressief, burn-out en de hele mikmak.

Volgens mij ben ik al meer dan twee manden zwanger, maar dat weet ik pas zeker op 2 november, spannend allemaal!

Mijn eerste zwangerschap, pffff, die van jou is ook de eerste. Hoe komt het eigenlijk dat je pas op deze leeftijd......ben benieuwd naar je verhaal en zou het erg leuk vinden om kontakt met je te houden, misschien is het beter om dat rechtstreeks met elkaar te doen: jokibeerendonk13@hotmail.com is mijn email adres, hoop wat van je te horen.

ik schreef bovenaan: toeval bestaat niet..mijn naam is ook Jolanda, vanaf mijn vierde noemt iedereen me Joki. leg ik je nog wel uit!

Ik hoop dat jouw uitslag van de vwp (nog een weekie wachten, lang duurt dat he?)
oke is en dat je onbezorgd kan genieten van die heerlijke maanden dat je kindje in je buik groeit!

Hopelijk neem je kontakt op, want er met iemand van bijna de zelfde leeftijd over praten lijkt ook mij erg gezellig!

Lieve groetjes,
Joki
 
Hoi Jolanda,

Tsja wat is oud he?? Ik ben 36 jaar en zwanger van ons 1e kindje. Toch merk ik wel een beetje dat vooral de omgeving vind dat ik onder de categorie "oudere" moeders val. Snap het wel hoor want zit toch een stuk hoger dan de gemiddelde leeftijd. Maar ook ik voel me echt uitstekend en ben ook nog geen dag ziek geweest!! Lekker he...
Al de echo's (ben nu 14 wk) die ik gehad heb zien er uitstekend uit heb nekplooimeting en bloedonderzoek gehad en ook die kansberekeningen waren heel erg gunstig.

Wat is eigelijk vwp?

Geniet van je zwangerschap en heel veel geluk, plezier en gezondheid de komende tijd.

Liefs Smargje
 
Terug
Bovenaan