zwanger ,aar bang voor miskraam.

hallo dames allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

ik ben annieka 27 jaar en zwanger van de eerste hiervoor een miskraam gehad met 5,5 weken. ik weet sinds verleden week vrijdag dat ik zwanger ben, en volgens mijn berekening ben ik nu 4 weken en 4 dagen dus heel erg pril.

nu ben ik door verleden keer zo erg onzeker ben heel erg bang dat het weer mis gaat ik heb ongie krampen en rug pijn, ik weet dat dit 2 kanten op kan gaan dus dat het ook goed kan zijn. wel voelt alles anders ben niet misselijk en dat was ik de eerste keer wel, wat ook heel erg is is dat ik super veel zin heb in koffie en das nu juist niet goed.

hadden jullie in het begin ook last van krampen? zoja hoelang is dat aan gebleven?

liefs annieka

hoi annieka,

gefeliciteerd met je zwangerschap! Zelf heb ik een zoon van ruim 4 jaar en begin dit jaar kwamen ze er met 12 weken achter dat het hartje met 9 weken gestopt was en ben ik gecurreteerd. Nu ben ik bijna 15 weken zwanger, maar bang blijf ik toch. Denk dat als je eenmaal een mk heb gehad, je er toch meer mee bezig ben. Kan wel zeggen, probeer er niet aan te denken, denk positief. Maar ik weet uit ervaring dat alleen als je een echo heb of hartje hoort je echt gerustgesteld ben. Probeer je niet down te maken hoor. Want tuurlijk moet je proberen ervan te genieten en ervan uitgaan dat het goed gaat. Wanneer moet je naar de vk? Succes iig met je zwangerschap en zal voor je duimen!

liefs davina

hoi davina,

jij ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

ik mag 7 januarie naar de verloskundige en de 16e januarie krijg ik een echo.
het duurdt nog best wel lang maar van de andere kant als het wel goed is zal de echo dan ook gelijk positief zijn en heb ik niet nog meer onzekerheden.

ik merk wel dat ik gewoon nog niet kan geniet wil wel maar ben zo bang dat ik weer teleur gesteld wordt dit komt ook wel door de ongie krampen en de rugpijn.
wel als ik een kramp voel blijf ik er ook rustig onder dus mijn gevoel zit op 1 lijn heel appart.

in mijn vorige relatie heb ik een ivf poging gedaan en die is mislukt nu zwanger door de pil heen zo onwerkelijk, mijn vriend en ik wouden het over een half jaar voor het eggie gaan maar dat hoeft nu dus niet meer, wel is er nu grote onzekerheid bij mijn vriend omdat we over een half jaar er beter voor staan, niet dat we het nu slecht hebben maarja het is zo raar allemaal.

ik ben er wel blij mee en hoop natuurlijk dat het goed gaat nog 3 weken en dan weet ik meer, het scheelt dat we de feestdagen er tussen hebben dat betekend afleiding en de dagen gaan sneller.

had jij ook buikkrampen in het begin?

liefs annieka

hoi annieka,

had ik ook hoor, buikkrampen. Niet heel erg, maar beetje ongi pijntjes. Hoort erbij. Dus daar moet je je niet druk om maken.

Inderdaad fijn dat de feestdagen ertussen zitten zodat de tijd wat sneller gaat. Laat je het weten hoe het bij de vk en de echo was?

liefs davina

Terug
Bovenaan