Zwanger, aflopend 0-uren contract en verlof uitkering

Hallo Allemaal,

Graag zou ik willen weten of iemand ervaring heeft met zwanger zijn met een 0-uren contract die een paar weken voor je verlof verloopt.

Ik heb een 0-uren contract deze verloopt eind januari 2012. ga er van uit dat deze niet verlengt word.
Ik ga half februari ergens met verlof.
nu flink aan het solliciteren maar dat is geen makkie.
Gelukkig redden we het ook zonder dat ik werk ook maar,
Wat word dan de hoogte van je uitkering?
waar nemen ze het gemiddelde van?

heeft iemand dit ook?

Vroeg het me zo af.
ben benieuwd

Groetjes Marjolein

Volgens mij maar helemaal 100% zeker weten doe ik het ook niet, nemen ze het gemiddelde van wat je hebt gewerkt maar het kan ook het gemiddelde zijn van de laatste drie maanden.

Een baan vinden gaat je niet meer lukken, geloof mij..... Ben al een paar maanden bezig. En iedereen vind me te zwaar gekwalificeerd... pffff, wil gewoon aan de slag.
Bel het UWV op, om te vragen of je nu ook in aanmerking komt voor een WW-uitkering en ook de WAZO-uitkering. Volgens mij wel namelijk.
succes ermee.
En hou voor ogen dat je lekker wat meer vrije tijd zal hebben. Ik geniet er ook van....
Fre

genieten van de vrije tijd doe ik zeker,neem het er lekker van.
Maak me niet druk! helemaal niet zelfs.

nee die baan komt na mijn verlof wel weer.
Mocht het voor die tijd nog lukken ook helemaal goed natuurlijk.

ik nu 22 weken zwanger moest me vanmorgen melden bij uwv.
sinds 15 sep in ziektewet door zwangerschap en begin oktober liep mijn contract van 36 uur af. ik krijg nu ziekke geld vn uwv en vanmorgen bij het gesprek is duidelijk geworden dat ik tot aan bevalling niet kan en mag werken. dit ook omdat ze je niet aannemen.
na verlof gaat mijn ww in en kan ik dus verder solliciteren

Hier even een reactie van een februari mama. Ik heb al twee x een zwangerschapsuitkering gehad waarvan eentje als freelancer.
Je moet via de ww een zwangerschapsuitkering aanvragen. Kopieer even deze link:

https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/meer_weten/arbeidsrecht/bijzondereverlofvormen#d2e8

Als je onregelmatig hebt gewerkt moet je loonstroken van het afgelopen jaar of zelfs van de afgelopen twee jaar meenemen. Op basis daarvan berekenen ze inderdaad een gemiddelde. Je heb net als alle andere aanstaande moeders recht op 16 weken verlof. Die mag je tussen de 4 en de 6 weken voor je uitgerekende datum opnemen. Na de bevalling heb je sowieso recht op 10 weken. Dus ook als je later bevalt dan gepland heb je recht op tien weken.

Na je zwangerschapsverlof rol je automatisch door in een standaard ww uitkering. Als je het maximale er uit wilt halen moet je dan wel zeggen dat je zoekt naar een fulltime functie (ook al wil je dat misschien niet). Ik zou het solliciteren dan ook bewaren tot na de bevalling. Mijn ervaring is dat je dan op sollicitatiegesprekken serieuzer overkomt onder het mom van 'ik wil wel weer lekker aan de slag'. Bovendien kan je dan beter inschatten wanneer je weer beschikbaar bent.

succes!

Kijk een duidelijke reactie! Dankjewel Amstermama.
leek mij al een beetje raar dat ze de laatste maand van je gewerkte uren mee zouden nemen.
Kan toch ook niet.

Tanx!!!

Terug
Bovenaan