Zwanger als er al kids rondlopen/kruipen

Het staat overal in de boeken, "een 2e zwangerschap wordt meestal als zwaarder ervaren, door de zorg voor andere kinderen", maar dat het zo zwaar zou zijn, pfff...

Voel me de hele zwangerschap al ziek, zwak en misselijk, maar ja, er moet gezorgd worden, he? Dus dan maar door en misselijk en moe luiers verschonen, eten geven, aankleden, badderen, spelen, corrigeren, boos worden, nee zeggen, grenzen stellen...

De laatste weken krijg ik het nauwelijks meer voor elkaar en met bloedend hart heb ik extra opvang geregeld, zodat ik toch wat meer rust krijg, want ik trek het anders echt niet meer. Maar voel me schuldig en rot tegenover mijn zoontje, ik zou zo graag de leuke, lieve moeder voor hem zijn!

Ben denk ik ook gewoon stikjaloers op alle stralende zwangeren met weinig kwaaltjes, terwijl ik zo'n wrak ben en het liefst op bed lig...

Dit ei wilde ik even kwijt...

Groetjes, Karin
(29 +2 wkn)

hoi Karin,

Ik vind het ook erg tegen vallen!
Ben de hele zwangerschap al erg moe.
Onze dochter is in augustus 2 geworden en zit nu in de uitprobeer fase.
En daar heb ik niet altijd het geduld voor merk ik!

Gelukkig kan ze wel veel zelf, trap op en af.
Aankleden wil ze zelf doen, tuurlijk moet ik wel hier en daar helpen.
Maar ook dat vergt de nodige energie, doordat ze soms niet geholpen wil worden... terwijl ze echt haar trui verkeerd om aan doet bijvoorbeeld, dan wil ik helpen maar dat mag dan niet!

Vanmorgen ben ik half in slaap gesukkeld op de bank.Terwijl Merel Dora op tv aan het kijken was. Nou dat is toch voort erg...
Nu ben ik aan het werk, maar ik zou liever in mijn bedje willen liggen hahahaha.
Dus dat word weer vroeg naar bed vanavond!

Ik kijk erg uit naar mijn verlof.
Nog 7 weekjes werken..

Hoi,

Mijn zoontje is eind oktober 2 geworden. En deze zwangerschap is idd zwaarder.
Ben nu ook af en toe missleijk. Moe etc!
Ik probeer te slapen als mijn zoontje slaapt (op de dagen dat ik thuis ben).
En verder doe ik alles op een lager pitje. Dan is het huishouden maar even niet helemaal aan kant!

zei laatst al tegen mijn verloskunige dat ik respect hebt voor vrouwen die echt veel kinderen krijgen! Als ik al klaag dat ik het zwaar vind bij de tweede wat moeten hun dan zeggen?

Nog even volhouden!

Hoi,

Mijn dochtertje is al 4 jaar! gaat gelukkig naar school. Kan ik ondertussen even op de bank liggen. (oppassen dat ik niet in slaap val, want ze moet ook weer opgehaald worden) Wel leeft zij erg met mij mee. Ze doet een hoop voor mij, als ik het vraag. Even naar boven om iets te halen bijvoorbeeld. Nee geen spijt van dat er zoveel jaartjes tussen zit (ook niet gepland hoor!) Nu maar hopen dat zij het net zo leuk vind als het uit de buik komt!!

Groetjes Therablondi (29+6)

hoi ik heb al een zoon van drie en ben nu bijna 29 weken zwanger van de tweede ik merk wel dat het zeker zwaarder is.vooral omdat ik bij deze zwangerschap ook echt ziek ben geweest bij mijn eerste had ik nergens last van.Mijn zoon zit nu   momenteel weer in een fase van uitproberen en ik merk ook wel dat mijn lontjes stukken korter zijn.,maar daar staat vaak weer tegenover dat hij ook heel lief kan zijn en   steeds kusjes geeft op mijn buik..ach even volhouden nog en dat is het gezin compleet heel veel sucses allemaal. groetjes patries

Ik heb een zoontje van bijna 14 maanden rondkruipen en ik ben inmiddels 30 weken zwanger van een tweeling (mijn baarmoederhoogte is te vergelijken met een eenlingzwangerschap van 41 weken!)

Ik werk normaal 2 dagen per week, maar sinds september zijn dit 2 halve dagen geworden. Mijn zoontje gaat dan gewoon naar het kdv, dus als ik 's middag thuis kom, dan eet ik eerst een boterham, ga dan wat huishouden doen en ga dan vaak 2 a 3 uurtjes slapen, tot ik hem weer kan ophalen.
De dagen dat ik niet hoef te werken, ga ik 's middags ook liggen als hij een dutje gaat doen, vaak is dat ook 2 a 3 uurtjes.

Mijn man heeft zorgverlof aangevraagd op werk, zodat hij bij dagdiensten anderhalf uur later kan beginnen en thuis ons zoontje eerst uit bed kan halen, aan kan kleden en  naar beneden kan tillen. En 's avonds tilt hij hem weer naar boven, trekt zijn pyjama aan en leg hem in bed. Dat scheelt me dan 2 keer tillen per dag.

We hebben een huishoudelijke hulp gezocht, die komt nu elke dinsdag voor  3 uurtjes. In die tijd  kan zij in ieder geval de  strijk van een week wegwerken, de toiletten schoonmaken en de bovenetages  met trap stofzuigen.

Mijn schoonouders wonen in dezelfde woonplaats en zij halen hem ook wel eens op als mijn man een avonddienst heeft, zodat ik ook even een middagje rust heb. Vaak brengen ze hem dan rond bedtijd, zodat ze hem dan naar bed kunnen brengen en ik hem niet naar boven hoef te tillen.

Ik vind het ook wel eens jammer dat ik niet  kan stoeien of ravotten met hem, maar hij  heeft er ook niks aan als ik  de laatste weken in bed moet doorbrengen vanwege rugklachten of teveel harde buiken.  Ik probeer gewoon op mijn manier leuke dingen met hem te doen, bijvoorbeeld een boekje lezen terwijl hij staat of met blokken spelen of balletje overrollen. En veel knuffelen en kusjes geven.

Terug
Bovenaan