Zwanger & de ziekte van Crohn

Hallo dames,
Ik heb de ziekte van Crohn nu 8 jaar ongeveer. Met de juiste medicijnen nooit echt last gehad, op een paar kleine momentjes van bijv. stress na. Nu ben ik bijna 11 weken zwanger en mijn Crohn lijkt op te laaien. Hebben jullie hier ervaring mee? Is dit alleen in het eerste trimester omdat alles aan de kant 'geduwd' wordt door de groeiende placenta? Hoe zit het met medicijngebruik, ik ga liever echt niet aan de prednison... Mijn arts houdt me goed onder controle maar is geen ervaringsdeskundige en heeft dus helaas niet overal antwoord op...
 
Geen chron mijn vader wel. Ik spastische darmen, en mensen wat kan je er last van hebben tijdens je zwangerschap het was stabiel en hop daar kwam het terug. En als cadeau aambeien. Let goed op je voeding en als je flink last heb gelijk even bellen. Beter optijd erbij dan krom liggen.
 
Hai, ik heb ook geen ervaring met Crohn, maar net als hierboven wel een spastische darm. Iedere maand in mijn cyclus speelde hij al op door hormonale veranderingen, maar nu ik zwanger ben direct vanaf de eerste week raak. Tot hevige pijn sochtends bij het opstaan aan toe.

Het enige wat bij mij echt geweldig werkt, is gebroken lijnzaad. Dit neem je misschien al vanwege je crohn, maar zo niet is het echt een aanrader. Ik heb het eerst met mijn verloskundige besproken, en zij gaf aan dat 1 eetlepel per dag mag tijdens de zwangerschap.
Sinds ik dat dagelijks (gewoon door de yoghurt, met wat fruit etc) eet, zijn mijn darmklachten en enorm afgenomen.

Succes!
 
Hoi ik heb geen Crohn wel cu. Ik had ook een opvlamming in de zwangerschap, eind eerste trimester en tweede trimester en moest wel op tijd extra medicijnen nemen. Er zijn meer opties dan alleen prednison en ze kunnen in het ziekenhuis wel goed nadenken over wat ook het minste kwaad kan voor de baby. Ik weet dat een darmontsteking ook slecht kan zijn voor de baby dus het is kiezen uit twee kwaden.
 
Terug
Bovenaan