Zwanger & emetfobie?

<p>Hallo ladys!</p><p>Heb vaker een topic geplaats maar beloofd dit is de laatste! Haha</p><p>Zit in me 5+2 weken dus op 6de week.</p><p>Symptomeh wat ik heb is moeheid en duizeligheid met opstaan.</p><p>Heb een zware versie van emetfobie heb extreme angst voor overgeven. Zelf het zien laat me paniekerig worden dit was ook een van de redens dat ik geen zwangerschap wou. Maar goed ik bleek een week geleden zwanger te zijn! Mijn man was dolblij nayuurlijk ik ook wel maar van ene kant ook weer niet omdat ik dachy shit het gaat nu beginnen zit nu dus op de heldt van 5de week en ze zeggen dat 6de week de misselijkheid komt maar heb nou nergens last van. Af en toe misselijk voor paar minuten en dan is het weer over. Werd eerst in de nachten misselijk wakler maar gebruik nu de suprimao voor dat ik slaap en garantie word nooit meer wakker in de nacht heerkijk! Nu is me vrag wil tor week 11 / 12 de suprimal of emedasne gebruiken die ik van me huisarts heb gekregen heeft dwt een schade voorme kind gebruik het alleen met noodgevallen of als ik de dag ervoor niet heb kunmem slapen van misselijkheid die ik gelukkig heel weinig heb gehad. En nu duim ik elke avond tuurlijk dat ik de medicinnen nooit nodig heb maar mocht het wel nodig zijn mag je ze dan paar weken achter elkaar gebruiken?</p>

Je hebt emetfobie. Het lijkt me dat je daar wat mee moe ipv hier steeds allerlei zekerheden en geruststelinngen zoeken, die je angst niet gaan wegnemen want je hebt een fobie. Het komt vast allemaal goed  hoewel die gedachte je waarschijnlijk niet zal helpen omdat je lijdt onder je angsten. Sterkte meid. 

Inderdaad, zoals ik eerder ook al heb gereageerd lijkt het me heel verstandig om hier met iemand over te gaan praten. Wat de medicijnen betreft, overleg dit met je huisarts. Dat weet hij/zij namelijk het beste!
W.b. de misselijkheid snachts (en overdag in veel gevallen net zo), dit komt doordat je lichaam hard moet werken en dus veel energie gebruikt. Zoals ik in een eerdere reactie heb gezet: probeer meerdere malen per dag kleine porties te eten. Pak hiervoor gevarieerde en gezonde producten (groente/fruit/crackers/brood/noten). Voor het slapen gaan een banaan eten kan helpen om de nacht beter door te komen (dit zijn langzame suikers, die blijven langer in je lichaam). 
Nogmaals, niet iedereen wordt misselijk! Ik ben nu bijna 11 wkn en heb geen 1x overgegeven (terwijl ik voor mijn zwangerschap minimaal 1x per week overgaf door een maag/darmziekte). Ga met iemand praten en steek vooral tijd en energie in het aanleren van ademhalingsoefeningen en het omgaan met de angst. Je hebt er uiteindelijk niks aan om hier wekelijks dezelfde adviezen te krijgen, hier moet je zelf aan gaan werken! Heel veel sterkte!

Ik sluit me aan bij bovenstaande, daarnaast is het verstandiger om de experts zoals artsen of gynaecologen te vragen of dit kwaad kan dan op een openbaar forum waar iedereen je vanalles kan vertellen. 

Niemand kan iets zinnigs zeggen over of je wel of niet misselijk gaat worden. Suprimal zijn reistabletten, waarvan er niet wetenschappelijk bewezen is of het kwaad kan voor het vruchtje. Ikzelf zou niet aan suprimal beginnen, better safe than sorry denk Ik dan maar. 

Ik denk eerder dat het goed is voor je om een psycholoog te zoeken voor je angst. Op meerdere forums heb je deze vraag staan, en iedereen zegt het zelfde tegen je, maar ik krijg bijna de indruk dat je dit antwoord negeert. Je hebt een angst voor overgeven, maar niemand hier op dit forum, of op de andere forums kan je hierbij helpen. 

Als je echt van deze angst af wilt komen, moet je het probleem onder ogen zien en actie ondernemen. Alleen jij bent degene die dit probleem kan oplossen. Succes! 

Niemand kan iets zinnigs zeggen over of je wel of niet misselijk gaat worden. Suprimal zijn reistabletten, waarvan er niet wetenschappelijk bewezen is of het kwaad kan voor het vruchtje. Ikzelf zou niet aan suprimal beginnen, better safe than sorry denk Ik dan maar. 

Ik denk eerder dat het goed is voor je om een psycholoog te zoeken voor je angst. Op meerdere forums heb je deze vraag staan, en iedereen zegt het zelfde tegen je, maar ik krijg bijna de indruk dat je dit antwoord negeert. Je hebt een angst voor overgeven, maar niemand hier op dit forum, of op de andere forums kan je hierbij helpen. 

Als je echt van deze angst af wilt komen, moet je het probleem onder ogen zien en actie ondernemen. Alleen jij bent degene die dit probleem kan oplossen. Succes! 

Terug
Bovenaan