Zwanger & (heftig) eczeem

<p>Dag lieve dames, </p><p>De titel zegt het al. Zijn er meer mensen die een flinke verergering van eczeem merken sinds je zwanger bent? </p><p>Ik heb zelf sinds mijn geboorte heftig eczeem, met soms ziekenhuisopname tot gevolg. Sinds oktober ben ik gestopt met het gebruiken van afweersysteem onderdrukkers, vanwege kinderwens. Dansend en juichend constateerden we vier weken geleden dat ik zwanger ben! Ondanks pittige achtergrond qua medicatie is het gewoon in één keer gelukt! </p><p>In eerste instantie leek het alsof mijn eczeem bijna weg trok. Ik durfde nog niet echt te hopen, maar toen drie dagen later de slapeloze nachten, bebloede lakens en vlekken in de kleding weer begon, kon ik wel janken. Er is me vaak een worst voor gehouden: wellicht verdwijnt je jeuk als sneeuw voor de zon als je zwanger wordt! Soort van laatste hoop, maar niets is minder waar, het is juist VERSCHRIKKELIJK veel erger. </p><p>Over een week heb ik weer een afspraak bij de dermatoloog. Hopelijk kan zij me wat verder helpen, want eerlijk gezegd laat ik de hormoonzalven liever links liggen nu... </p><p>Hoe gaat of ging dit bij jullie? </p>
 
Heb zelf ook vanaf baby af aan eczeem. Tijdens mijn zwangerschap werd t eerst weer erger. Maar na 4/5 maanden was t zo goed als weg. 
 
Nu is Mn zoontje 7 weken en begint mijn eczeem weer wat terug te komen , ben maar weer begonnen met wat hormoonzalf. 
Tijdens Mn zwangerschap gebruikte ik geen hormoonzalf , ook al mag je sommige wel gebruiken. 
Ik gebruik graag de producten van Grahams. Werkt echt top tegen de jeuk, droge en rode plekken. Je kan het ook voor kinderen gebruiken, zeker een aanrader mocht je baby het straks ook hebben. Geniet van je zwangerschap ! 
 
Ik zit niet met eczeem maar wel met psoriasis.. tijdens zwangerschap was het bijna weg en had ik er bijna geen last van. Eerste trimester wel maar dan gebruikte ik de hormoonlotion/zalf niet. Ik smeerde met hele vette creme.. nu na de bevalling is de psoriasis een keer zo erg :( 
 
Wat fijn om jullie berichtjes te lezen! Het geeft wel wat hoop om te lezen dat het bij jou na 4/5 maanden alsnog wat minder werd. 
Ik wilde eigenlijk ook geen hormoonzalven smeren, maar het is bijna niet te doen zonder nu. Smeer als onderhoud 3x per dag vette basiszalf. Maandag maar met dermatoloog overleggen over alternatieven. Ik ga even kijken naar Grahams, dank je wel voor de tip. 
Ik ben in ieder geval blij dat dit naast de vermoeidheid tot nu toe mijn enige zwangerschapskwaaltje is ?
 
Terug
Bovenaan