Zwanger & onzeker!

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hoi lieve mensen, </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">ik ben ook nieuw op dit forum, eigenlijk helemaal nieuw voor mij om zomaar een berichtje/vraag te plaatsen! Ik ben 25 jaar en heb 4 maanden geleden mijn spiraal eruit laten halen voor een kinderwens. Ik ben vandaag precies 6 weken zwanger, dat denk ik tenminste! Het maakt mij allemaal zo onzeker! Ik ben vorige week meteen naar mijn gynaecoloog gegaan, die heeft mijn bloed getest op HGC hormoon. Die was 89, uhhh ja is dat goed slecht? Ik heb morgen de eerste echo bij mijn gynaecoloog en ik ben zo bang.. of het wel goed is etc etc. Ik ben vandaag super emotioneel en ben eigenlijk de hele dag al aan het huilen. Is dat een symptoom? Ik ben verder alleen super moe en mijn borsten zijn afgelopen twee weken mega gegroeid en gevoelig geweest, alleen vandaag ineens niet?! Gek. Niet misselijk, wel last van mijn darmen(waar ik af en toe buikkramp van heb en ik meteen naar de wc ren of er bloed is) en mijn onderrug? Kan dat al zo vroeg? Ik hoop bij jullie een beetje steun te vinden en informatie te winnen! </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Groetjes, juliette </p>

Hey Juliette, 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Het is heel normaal dat je je zo onzeker voelt en emotioneel bent. Probeer het te omarmen, want het wordt beter. Ik had hier in het begin ook last van. Ik ben inmiddels 10 weken zwanger en vind het met de dag steeds leuker! 
Zodra je de eerste echo hebt gehad kijk je hier heel anders tegenaan. Probeer niet te veel te stressen en geniet ervan! 
Veel liefs

Sluit me helemaal bij de vorige reactie aan! En alle pijntjes horen er ook allemaal bij, net als het naar de wc rennen om te kijken of alles goed is (heel herkenbaar!) kwaaltjes komen en gaan ook, ene keer erger dan de andere keer. 
probeer er ook maar van te genieten, na de echo gaat dat vast een stukje beter! 

He hier ook een heel onzeker iemand... ik ben al drie keer zo teleurgesteld geweest. De eerste keer met 8 weken een echo waarop helaas het vruchtje al gestopt was met groeien ? daarna met vijf weken een miskraam gehad en afgelopen maand (eind april) ben ik geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. rechtereierstok compleet verwijderd en nu.... ben ik weer zwanger. Heel blij, maar vreselijk zenuwachtig en ook heel herkenbaar om bij ieder krampje en pijntje naar het toilet te gaan om te kijken of alles nog goed gaat.. ik heb vrijdag mijn eerste echo. Ben dan bijna 6 weken zwanger. Ik moet die vroege echo vanwege mijn bbz van vorige maand. Ben wel blij met een vroege echo maar ben vreselijk bang dat het weer mis is. 
Sterkte jullie allemaal met deze spannende weken.. ik denk naarmate je meer goede echo’s krijgt dat het wat minder spannend wordt, maar nu houd ik het haast niet uit ?

Wat een lieve reacties allemaal! Dankjewel! Ik heb vandaag een vroege echo gehad waarop ze alleen een vruchtwaterzakje zagen maar nog geen embryo. Dat was wel een teleurstelling... Misschien nog even gedud hebben.. 
Kan het zijn dat je het bij 5-6 weken nog niet kan zien dat het nog te klein is?
@Stelvio ik hoop dat alles goed gaat deze keer! Zo spannend allemaal!
Liefs 

5-6 weken is inderdaad wat vroeg, mag je volgende week terug voor een nieuwe echo?
ik had zelf mijn eerste echo met 5 weken en 6 dagen. Daarbij was met moeite een kloppend hartje te zien. Met 7 weken was alles al veel duidelijker te zien, dus dat groeit allemaal heel snel! Volgende week zou bij jou dus al alles veel beter zichtbaar moeten zijn! 

Hai Silvia, 
Dankjewel voor je reactie, ja het het groeit met een sneltrein he? 
Ik blijf het eng vinden. Ik heb volgende week donderdag weer een afspraak en morgen krijg ik de uitslag van de hormoonwaarde uit mijn bloed. De clear blue gaf vandaag wel 2-3 weken aan.. 
Ik kan niet wachten tot ik weet dat het goed zit! Zo onzeker dit.. 

Heel logisch dat je onzeker wordt, en wachten duurt dan eeuwen! Kan best zijn dat je eisprong wat later was, dan ben je minder lang zwanger en zie je nog niks! Hopelijk donderdag goed nieuws! 

Terug
Bovenaan