Zwanger & Riesverzekering

<p>Beste medeleden,</p><p>Een vraag, wij gaan tijdens onze 26ste week nog een mooie reis maken. Maar om zonder zorgen deze reis te maken vroeg ik mij af of jullie tips hebben wat betreft (tijdelijke)reisverzekeringen die deze eventuele zorgen wegnemen. Wij zijn opzoek naar een goede reisverzekering die mij als zwangere accepteert en ook waarbij ik gedekt ben voor alle ongewenste kosten?</p><p>Alvast dank!</p><p>Tara</p>

Ik denk dat je het best even een assurantiekantoor in de buurt kunt opzoeken. Zij kunnen een eerlijk advies geven passend bij jou situatie en de reis die gepland staat. 
Wij hebben bijna alle verzekeringen zakelijk en privé bij een kantoor en met vragen kan ik ze altijd bellen. Toen de zwangerschap bekend werd heb ik gevraagd of er verzekeringen aangepast moesten worden. Dat hoefde niet. Enkele weken later belde ze met het advies even na te denken over een overlijdensrisicoverzekering. Ik vind het prettig dat er iemand meedenkt.
Zelf vind ik zo’n verzekering uitzoeken nogal gedoe. Ze omschrijven het allemaal net weer anders... 

Ik ben destijds overgestapt naar een doorlopende reisverzekering van de ANWB, maar dat was wel al toen ik probeerde zwanger te worden. Want de ANWB is een van de weinige reisverzekeringen waarbij je de vakantie af kunt breken vanwege zwangerschap, ook als je verder geen complicaties hebt. 
Ik werd een maand na het oversluiten van de verzekering zwanger en heb mijn reis naar NY (ik zou toen 27 weken zwanger zijn) geannuleerd. Was geen enkel probleem en zo geregeld. Dus daar heb ik goede ervaringen mee. 

Terug
Bovenaan