Zwanger amper drinken

<p>Hoi dames. </p><p>Ik ben u 8 weken zwanger en ontzettend beroerd. Eten gaat tussen de misselijkheid door wel, zodra het wat afzakt probeer ik gelijk wat te eten, maar drinken is echt een drama. Ik krijg geen slok weg en word bij elke slok weer misselijk. Ben nu maar aan de waterijsjes gegaan om toch wat vocht binnen te krijgen. </p><p>Herkent iemand dit en heeft iemand tips? Ben toch wel bang voor uitdroging en krijg er bovendien ook enorme koppijn door, maar het lukt me gewoon echt niet..</p>

Hi hi,wat ontzettend vervelend. Mischien helpt het om veel komkommer te eten? Die bestaan geloof ik voor 99% uit water. Zo krijg je toch je vocht binnen! groetjes

Probeer eens Karvan Cevitam. Van water en thee krijg ik ook zo’n weeïg/ misselijk gevoel, maar dit gaat goed. Zelf neem ik de bosvruchten.Succes! 

Ohh thee moet je idd maar even laten staan. Kwam er bij mij ook gelijk uit! En groene thee nog steeds, ookal ben ik 27 weken!Wat er bij mij altijd in gaat en tegen de misselijkheid helpt is yoki en fristi! 

Probeer wat zuivel, dat geeft je maag rust dus je word er minder misselijk van. Gewoon melk of yoki, als dat niet lukt iets van kwark of vla ofzo? Ik zou zelf geen water, thee, limonade of andere frisdranken drinken. Ik word erg misselijk van zoetigheid en water viel best wel zwaar. Misschien een bouillonnetje?Houd je je gewicht in de gaten?! Als het niet goed met je gaat kun je zetpillen van de huisarts krijgen tegen de misselijkheid. Zodra je urine donker word of gaat stinken, laat het dan even controleren door de doktersassistente. Weinig drinken is oké, maar uitdrogen moet voorkomen worden. Geniet van de zwangerschap en doe rustig aan!

Hoi ik ben 35 weken en zit met hetzelfde probleem; mijn gehele zwangerschap niet goed gegeten en gedronken door de misselijkheid/maagzuur. Dit had ik ook bij mijn vorige zwangerschap en daarnaast ook zwangerschapssuiker, ik ben toen bevallen met 32 weken. Er zijn wetenschappelijke studies waarin wordt gezegd dat weinig water drinken mede een vroeggeboorte kan veroorzaken maar hierover zijn meningen verdeeld omdat het nooit aangetoond kan worden, het is vaak een samenloop van een aantal complicaties. Ik heb mezelf aangeleerd om zo vaak mogelijk kleine slokjes te drinken, dit doe ik maar een paar keer per dag en ik vind slimpie ranja wel lekker en daar drink ik 1 glas van bij het avondeten. Daarnaast 1 kop koffie en 1 kop thee beiden zonder suiker en dit verspreid ik over de gehele dag; ik krijg dit niet altijd op. Het is te weinig vocht dat merk ik ook aan de kleur van mijn urine maar beter iets dan niets. Ik neem ook een paar keer kleine slokjes melk voor de maagzuur. Mijn dietist heeft me de tip gegeven om elk uur een alarm in te stellen en een glas water te drinken, maar dat werkte niet voor mij, ik krijg het gewoon niet weg. 

Water en thee stonden mij in het begin heel erg tegen. Toen maar een flesje limonade mee gaan nemen en dat ging veel beter. Moest nog wel zeggen tegen mezelf hup je moet weer wat drinken. Uiteindelijk ging dat vanzelf en nu drink ik ook weer water en thee.

Je kunt misschien kijken of je extra koud drinken beter binnen houdt dan warm drinken en hierin wat variëren en uitproberen. Ik at ook komkommer (zit veel vocht in).beterschap! Zo naar die misselijkheid! :(

Terug
Bovenaan