zwanger+cipramil

Hoi,
Ik heb 14 maanden geleden mijn eerste kind gekregen. Hoewel ik heer blij was met haar kreeg ik veel last van dingen uit mijn jeugd. Ik heb toen van de psychiater cipramil als anti-depressiva gehad. Dit werkt fantastisch bij ik voel me er goed bij en tob veel minder. Ik ben wel erg bezig met het krijgen van een tweede kind maar vind het eng om te stoppen met medicatie. Natuurlijk weet ik dat ik het wel moet kunnen maar ik weet ook dat ik daar erg hard mijn best voor moet doen. De psyciater vertelde me dat ik best de medicijnen kan doorslikken, maar dat het natuurlijk het beste is zonder. Mijn vraag is: is er iemand zwanger geweest met medicijnen of ken je iemand die dat heeft gedaan. Hoe ging dat en het belangrijkste hoe ging het met het kindje. Groetjes, Loes

Hoi Loes,
Een kennis van mij is deze week bevallen van een tweede kindje. Na haar 1e kind is zij depressief geworden en zal lang aan de medicijnen moeten blijven. Bij haar zit het in de familie. Toen ze zwanger werd, moest ze stoppen van de dokter. Haar dokter zei dat je een stof aanmaakt als je zwanger bent die ter vervanging werkt van de medicijnen. Natuurlijk vond zij het heel eng maar alles is redelijk goed gegaan hoewel ze ook haar mindere dagen had. Ik verwacht dat ze nu dus weer gaat beginnen met medicijnen maar zonder is het bij haar goed gelukt. Natuurlijk hangt het af van de zwaarte maar zij is in het begin pittig ver heen geweest. Misschien heb je er iets aan. Ik zou zonder proberen. Je kunt altijd toch nog een beetje nemen. En is er niet iets homeopatisch? Het is eng misschien en een hele stap. Proberen kan altijd en als je genoeg bezigheden zoekt heb je misschien iets minder ruimte om te piekeren? Veel succes zeg, ik wens je sterkte.

Hoi Marijke,
bedankt voor je reactie. Voor mij is het vaak al fijn te weten dat ik niet de enige ben. Het geeft me in ieder geval weer wat goede hoop. Het is gewoon soms de angst die overheerst omdat je weet hoe vervelend je je kan voelen. Mijn psychiater had zo ie zo al aangeraden om preventief na de bevalling weer te starten. We zullen zien, ik heb natuurlijk al veel geleerd van de vorige keer.
Nogmaals bedankt

Terug
Bovenaan