Zwanger direct na menstruatie?

Hallo dames,

Ik weet dat ik wat geduld moet hebben en dat enkel een dokter uitsluitsel kan geven, maar ik deel mijn verhaal in de hoop dat er meer vrouwen zijn die hier ervaring in hebben.

Ik ben 30 jaar en gebruik geen pil. Mijn man en ik hebben het altijd veilig gedaan. Deze maand hebben we besloten om te proberen zwanger te worden.

Mijn laatste cyclus duurde lang voordat die kwam (drukke periode op werk, keelontsteking etc.). M'n cyclus kwam bijna 2 weken later dan verwacht. Uiteindelijk duurde de menstruatie maar 5 dagen. Op dag vijf hebben wij seks gehad. Toen had ik al geen bloed meer.

Vanochtend een kruidvat testje gedaan, en die had hele duidelijke strepen. Helemaal niet licht oid. Had ik niet verwacht, want er is nog geen week voorbij sinds de laatste keer seks.

Kan dit een vals-positieve test zijn? Ik heb maar gelijk alle zwangerschapstesten gekocht die er waren haha. Moet alleen nog wachten tot ik moet plassen. Maar ik ben een beetje flabbergasted. Kan ik al zo snel mn ovulatie hebben gehad?

Veel liefs
 
Je kan ook gewoon ongesteld blijven worden tijdens de zwangerschap. Je hebt ook zo'n test die het aantal weken aangeeft. En op de echo kan redelijk nauwkeurig het aantal dagen bepaald worden.
 
Je ochtend urine is veel geconcentreerder. Zou het testen beperken tot 's ochtends voor betrouwbare resultaten.
 
Juist als je met middagurine ook al zo.n duidelijke streep hebt kan het niet missen! Streep is een streep dus van harte gefeliciteerd!! Hopelijk mag alles goed gaan?
 
 
 
 

Precies hetzelfde bij mij! Twee weken geleden nog ongesteld geweest en nu ook een positieve test in handen. Heb zelfs 3 testen gedaan omdat ik het niet kon geloven... en ja hoor alle 3 positief. 

Ik blijf het wel vreemd vinden dat ik zo kort geleden nog ongesteld ben geweest en ga maandag de vk bellen om te vragen of ze dit verhaal herkennen. 
 
Terug
Bovenaan