Zwanger direct na stoppen met pil?

<p>Hallo,</p><p>Ik vroeg me af of er meer vrouwen zijn die direct na stoppen met de pil zwanger zijn geraakt? </p><p>24 maart nam ik me laatste pil. 28 t/m 30 maart ben ik nog ongesteld geworden, daar naar niet meer.. Eerst dacht ik dat mijn lichaam gewoon problemen had met uit zichzelf weer op gang te komen omdat ik las dat veel vrouwen na het stoppen met de pil een lange cyclus hadden, dus ik dacht dat dit bij mij ook het geval was. </p><p>Echter was ik afgelopen weekend erg moe, sliep slecht en werd misselijk wakker. Op de een of andere manier dacht ik direct, ''ik moet een test doen'', terwijl ik eigenlijk wist dat dit wel veelste vroeg zou zijn om zwanger te raken.</p><p>Maar ja! Twee streepjes! Echt heel bizar en onwerkelijk dat dit zo snel is gegaan. Ik vraag me dus af of dit vaker voor komt aangezien ik veel lees dat het vaak wel een paar maanden kan duren. Volgens de berekeningen ben ik vandaag precies 7 weken.</p><p> </p><p>Dus korte samenvatting: </p><p>24 maart: laatste pil</p><p>28/29/30 maart: ongesteld</p><p>12 april: positieve zwangerschapstest! </p>
 
Ik was ook maar 1 keer ongesteld geworden (na de stopweek dan) nadat ik was gestopt met de pil. Omdat ik dacht dat mijn lichaam nog moest ontpillen hield ik geen rekening met een zwangerschap en kwam ik er pas achter bij 6 weken! Ik ben nu ruim 14 weken. Gefeliciteerd! Iedereen reageert dus anders op de pil zullen we maar zeggen :)
 
je kan zelfs door de pil heen zwanger worden als je ‘m in bijv de eerste week een paar keer vergeet. hangt ook van de soort pil en hormonen af. dus ja het kan zeker! er zijn ook mensen die door bijv een spiraal heen toch zwanger worden. het verschilt per lichaam. de ene persoon doet er korter over dan de andere. ik zelf ben ook bijna vlak na het stoppen zwanger geraakt. maar dan zou ik wel de verloskundige opbellen en even erbij vermelden dat je net was gestopt met de pil. want de pil kan invloed hebben op je eisprong en daarom ben je misschien wat langer/korter zwanger.
 
Ja hoor, hier ook 2 keer zelfs. Ik stopte Januari 2017 met de pil 1 keer ongesteld geweest toen zwanger. Helaas uitgelopen op 'n miskraam. Toen gewacht op m'n nieuwe menstruatie en daarna weer meteen zwanger. Nu 'n kleintje van 4 maanden. Het kan heel snel gaan :)!
 
Fijn om te horen dat het wel vaker voor komt. Ik wist dat het verstandiger was om eerst je menstruatie af te wachten maar ik had echt geen idee dat het zo snel zou gaan. Maandag 29 mei heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige, zal het dan wel aangeven ja!
 
Hier ook! Op 11-12-17 gestopt met de pil. 31-12-17 4 dagen ongesteld geweest en 01-02-18 een positieve test! Inmiddels bijna 20 week zwanger!?
 
Terug
Bovenaan