Zwanger door de pil heen

<p>Hallo ouders van nu! Ik wilde even mijn verhaal delen, wellicht heeft iemand iets vergelijksbaars meegemaakt:</p><p>Mijn vriend en ik hebben al een tijd een kinderwens. Maar om "praktische" redenen hadden we een datum geprikt wanneer ik met de pil zou stoppen. Dit zou ergens in september van dit jaar zijn.</p><p>Ik was dus gewoon aan de pil. Ik slik door, dit doe ik al een aantal jaar, op advies van de dokter ivm hevige menstruatiepijn. Om de zoveel tijd las ik een stopweek in om alles te checken :) normaal weet ik PRECIES wanneer ik ongi word als ik stop - mega regelmatig...dit keer was het toch anders. </p><p>Ik zou donderdag ongi worden, but no sign. Wel buikkrampen, hoofdpijn, etc, dus ik dacht dat ik gewoon wat later was - omdat ik afgelopen tijd regelmatig aan het sporten was. Het voelde toch anders dan anders (misselijk, erg moe, gevoelige tepels) dus besloot gisteren toch een zwangerschapstest te halen; en ja hoor, positief! Heeee? Zoveel emoties, heel heel heel blij maar ook heel heel onzeker allemaal en snapte overigens niet zo goed hoe en wat (kans is zoooo klein dat je zwanger wordt door de pil heen, wat is er gebeurt?).</p><p>Al met al zijn we dol blij, iets eerder dan gepland maar meer dan welkom! :)</p><p>We gaan maandag meteen een afspraak maken bij de verloskundige. Ik heb me natuurlijk nog nergens echt heel goed in verdiept. Het is nog heel onwerkelijk. Dus hopelijk kan de verloskundige het bevestigen en ons verder helpen.</p><p>vraag:</p><p>We kunnen niet terugrekenen hoe lang ik eigenlijk al zwanger ben omdat ik geen normale cyclus heb gehad doordat ik de pil heb doorgeslikt. Heeft iemand ook zoiets meegemaakt?</p><p>ook maak ik me zorgen dat het schadelijk zou kunnen zijn geweest? </p><p>Bedankt alvast! </p>
 
Hoi hoi
 
2 jaar geleden zwanger geraakt door de pil heen. Ik kon dus ook niet zeggen Hoe lang er werd een echo gemaakt en konden er niks op zien. Heb toen 2 weken lang om de 2 dagen een echo gekregen en bloed geprikt om te kijken of me hcg waarde omhoog ging wat wel bleek maar niets te zien op de echo achteraf bleek k pas 3 weken te zijn toen ik er achter kwam haha.  Zou de vk bellen en hun kiezen denk ik wel een tijdstip uit voor een echo.
 
Succes en gefeliciteerd !
 
Hoi Hoi, 
 
Als eerst van harte gefeliciteerd!! Ik ben ook door de pil heen zwanger geraakt. Dit kan komen als je ziek bent geweest etc. Dan kan hij minder goed werken. Maarjaaa, dan is die kans eigenlijk als nog heel erg klein! 
 
Ik heb toen ook een echo laten maken en werd ik geschat op 6 weken zwangerschap. Ik ben daarvoor al ruim 3 maanden niet ongesteld geweest. Nu weken later, weten ze eigenlijk niet meer hoelang ik zwanger ben. Want he t kindje is nu veel groter dan hun berekening van de 1ste echo.... 
 
Het is dus een beetje spannend of ik nu 22 weken zwanger ben of volgens de groei van de baby 27! :eek: 
 
Groeten, een onzekere mama! 
 
Terug
Bovenaan