Zwanger door spiraal heen?

<p>Hey hallo!</p><p>Ik heb even een vraagje. </p><p>Ik heb twee maanden terug een spiraal (koper spiraal) laten zetten. Dit is allemaal goed gegaan en drie weken erna nogmaals gecheckt en alles zat wederom goed. </p><p>Nu heb ik sinds kort wat “vreemde” kwaaltjes en ik kom er niet uit.</p><p>Zoals aangegeven was mijn eerste menstruatie heftig, veel pijn en lang. Dit zou 3 tot 6 maanden aan kunnen houden. Nu was m’n laatste menstruatie (startdag 31-07-2021) erg vreemd. Het was niet heel veel, vrijwel pijnloos en opvallend weinig.</p><p>Daarbij ben ik de gehele dag door misselijk en heb ik het gevoel dat er iets naar boven komt. Ik ben ineens wagenziek. Ik ben ontzettend duizelig, dit ook de gehele dag door. Onwijs moe, alleen niet goed in slaap kunnen komen. Vreselijke nachtmerries en werkelijke dromen. Dit iedere nacht of bij iedere slaap. Last van mijn borsten en onwijs humeurig. Ik heb niet veel trek meer, maar wel een onwijs honger gevoel, maar de gedachte aan eten maakt mij al misselijk. <br /><br /></p><p>Dit heeft dus niets te maken met een aankomende menstruatie, aangezien dit net geweest is en nog niet eraan zit te komen. <br /><br /></p><p>Kan ik zwanger zijn door mijn spiraal heen en wanneer kan ik dan het beste testen?</p>
 
Ik vergeet te vermelden dat ik erg veel last heb van mijn darmen erbij. Dan weer diarree en dan weer obstipatie en dat ik daarbij ook erg veel krampen heb. 
 
Een goede vriendin is ook zwanger geworden terwijl ze een koper spiraal had. Schijnt toch minder betrouwbaar te zijn dan een hormoon spiraal. Bij twijfel even een zwangerschapstest doen.
Bij haar was het spiraaltje er wat uit komen zetten. Die kans is trouwens groter als je een menstruatiecup gebruikt. Je kan ook zelf even voelen of je de touwtjes nog voelt
 
Hi bezig bijtje,
Dank je wel voor je snelle reactie. 

Ik hoor inderdaad zoveel verhalen, echt bizar. 
Ik gebruik alleen maandverband. Bij een tampon had ik het idee dat het teveel pijn deed, mijn eerste menstruatie. 


Ik kan dus niks meer voelen, ook niet als ik diep voel. Eerst voelde ik draadjes, die voel ik niet meer. 
Ook licht mijn baarmoedermond zo ver omhoog, dat ik er haast niet bij kan. 
 
Misschien toch maar een testje halen. Eigenlijk kun je niet echt zeggen wanneer je moet testen, omdat je niet weet of je vorige menstruatie een echte menstruatie is geweest.
Je klachten kunnen trouwens ook nog veroorzaakt worden door je eisprong (die heb je wel nog bij een koper spiraal).
Ik zou dus nu testen en als je klachten blijft houden en de test negatief is, over een week weer
 
Terug
Bovenaan