Zwanger door voorvocht?

<p>Hii lieve allemaal!</p><p>Ik vraag me af hoe groot de kans is zwanger te raken door voorvocht? Je leest op internet van alles haha, ik dacht misschien wordt ik hier wat wijzer, misschien dat er iemand is die iets soortgelijks heeft mee gemaakt ofzo? Ik ben hier verder nog niet zo thuis in</p><p>Mijn vriend en ik vrijen altijd met een condoom, maar soms voor de vrijpartij begint gaat hij wel is naar binnen, 5 seconden ofzo denk ik,  niet lang iig. Is er dan uberhoudt enige kans?</p><p>Pas was het ook het geval dat dit gebeurde, ik had die nacht wel even flink last van mijn baarmoeder, soort kramp die ik niet herkende. Maar tot op vandaag de dag geen ‘vreemde’ klachten of iets. Ik zat toen trouwens wel in mijn vruchtbare periode.</p><p>Maar vraag me dus af hoe groot de kans zou zijn?</p><p>(Oja de categorie is ‘zwanger worden’ omdat ik niks passends kon vinden.. staat nog niet op de planning maar het zou wel welkom zijn!)</p><p>Alvast bedankt! Kus xx</p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"> </p>

De kans is niet groot, maar het is mogelijk. Een zwangerschapstest kan je uitsluitsel geven. Symptomen zeggen niet alles..

Hi Gebruiker10163084, 
Voorvocht bevat in principe geen zaadcellen, dus je zou hierdoor geen kans hebben op een zwangerschap. Het is echter wel zo dat er zaadcellen in het voorvocht mee kunnen komen door een vorige ejaculatie. Mocht dit het geval zijn en je hebt even 'onveilige' seks in je vruchtbare periode, dan bestaat er altijd een kans dat er een wilde zaadcel naar binnen vliegt. Dit kan uiteindelijk resulteren in een zwangerschap. 
Nogmaals de kans is een stuk kleiner, maar ik zou het nooit uitsluiten!

[quote quote=10243365]De kans is niet groot, maar het is mogelijk. Een zwangerschapstest kan je uitsluitsel geven. Symptomen zeggen niet alles..[/quote]

Oke.. ik moet over een week ongeveer ongesteld worden, ik denk dat ik dat gewoon evetjes afwacht? Ben er in m’n hoofd misschien ook teveel mee bezig?

[quote quote=10243366]Hi Gebruiker10163084, Voorvocht bevat in principe geen zaadcellen, dus je zou hierdoor geen kans hebben op een zwangerschap. Het is echter wel zo dat er zaadcellen in het voorvocht mee kunnen komen door een vorige ejaculatie. Mocht dit het geval zijn en je hebt even ‘onveilige’ seks in je vruchtbare periode, dan bestaat er altijd een kans dat er een wilde zaadcel naar binnen vliegt. Dit kan uiteindelijk resulteren in een zwangerschap. Nogmaals de kans is een stuk kleiner, maar ik zou het nooit uitsluiten![/quote]

ja dat had ik inderdaad gelezen, maar de vorige vrijpartij was toen denk ik een paar dagen ervoor, en hij is in die tijd ook nog vaak zat naar de wc geweest haha. Ik kijk het gewoon eventjes aan, over een week moet ik ongesteld worden! 

We werden er altijd wel bang mee gemaakt bij biologie maar zo gezegd bevat het geen zaadcellen.
Nog zo een fabeltje. Als je zelf het sperma naar binnen duwt met je vingers, dan komt het ongetwijfeld toch ook nooit op zn plek? Want zo ver komt je vinger niet. Ga bijna twijfelen haha. :p

Het is heel simpel. Als je niet zwanger wil worden, dan moet je niet zonder condoom (of iets anders) vrijen. Geen 1 seconde, geen 5 seconde, en geen 10 minuten.
Want mocht jij vruchtbaar zijn en er kunnen wel degelijk zaadcellen in voorvocht zitten dus ik begrijp niet helemaal waarom er hier wordt geopperd dat dit niet zo is, dan kun je gewoon zwanger worden. Want je hebt maar 1 snelle Harry nodig die bij je eitje kan komen! 
Zo te lezen is het hartstikke welkom dus dat is prettig, want zwanger worden op deze manier kun je zeker weten.  
Dus in het vervolg niet meer doen als je het toch liever niet hebt, of voorbereid zijn op een eventuele zwangerschap! 
Succes in ieder geval! 

Terug
Bovenaan