Zwanger door voorvocht

<p>Hallo allemaal,</p><p>op 20 september had ik een positieve ovulatietest. De test gaf een smiley aan. Normaliter word ik 10 dagen later ongesteld. Op 1 september (10 dagen later) heb ik volgens mij een hele lichte bloeding gehad. Ik zag namelijk een hele lichte veeg bloed op het toiletpapier en meer niet. Het kan zijn dat ik het verkeerd heb gezien want mijn toiletpapier heeft gekleurde motieven :) </p><p>Nu heb ik een aantal dagen een opgezette buik en lage rugpijn. Je zou denken dat mijn menstruatie eraan zit te komen, maar deze blijft maar weg. Ik heb gisteren getest en die was negatief. Mijn vraag is, is er iemand hier zwanger geraakt door voorvocht? Wij zijn namelijk rond 20 september onbeschermd intiem geweest maar hij is voor het zingen de kerk uitgegaan. <br />Zit momenteel wel in een stressvolle periode. Kan ondanks een eisprong je menstruatie uitblijven? <br /><br /></p><p>bedankt!</p>

Iemand hier weet ik niet, maar wat ik me kan herinneren van de voorlichting op de middelbare school kan je idd ook zwanger raken van voorvocht. Daarom wordt gewaarschuwd dat die methode nooit een betrouwbare is om niet zwanger te worden. 
Ik neem wel aan dat je zwanger wilde worden, omdat je ovulatietesten gebruikt? Mss maakt je lichaam het hcg langzamer aan. Heb je wel met ochtendurine getest?

Hi Mama Mia,
klopt, een zwangerschap is zeer welkom. 
Ik vrees dat mijn menstruatie eraan zit te komen. Wel vind ik het vreemd dat ik op 20 september een positieve ovulatietest heb gehad. Kan ondanks een positieve ovulatietest een menstratie toch uitblijven? Weet iemand dit? 
ik heb niet met ochtendurine getest. Tijdens mijn eerste zwangerschap teste ik al 3 dagen voor mijn menstruatie positief. En bij deze was die dik negatief helaas. 

Niet iedere zwangerschap is hetzelfde ;). Zou toch eens met ochtendurine proberen en anders over een paar dagen pas weer testen. Die van het kruidvat 2 voor 5 euro zouden gevoelig moeten zijn, maar persoonlijk vond ik dat ook van de digitale CB.
Ik dacht dat je zonder eisprong geen menstruatie zou moeten krijgen, maar 100% zeker weet ik dat niet. 

Je kan inderdaad zwanger worden door voorvocht.., al is de kans natuurlijk kleiner. 
Eisprong of niet vaak als je niet zwanger bent zou je in theorie elke maand een menstruatie krijgen. Alleen zonder eisprong (bijv als je aan de pil zit) heet het officieel ontrekkingsbloed. Je baarmoeder maakt namelijk wel elke maand een bedje op voor het eitje (ookal komt het niet) en dat slijm en vlies komt dan met de bloeding mee. 
Ik teste bij mijn huidige zwangerschap eerst negatief tot 1,5 week nadat de menstruatie had moeten komen. Dus het kan. Maar je menstruatie kan ook uitblijven door stress of omdat je er in je hoofd mee bezig bent. 
Het blijft altijd afwachten helaas. Ochtendurine testen is wel veel betrouwbaarder dus dat kan je nog proberen. 

Succes en liefs! 

Bedankt voor jullie reacties. Ik zit momenteel in een stressvolle periode. Misschien ligt het daar aan (maar dan vind ik het wel vreemd dat ik een positieve ovulatietest heb gehad op 20 september). 
Ik wacht nog een paar dagen. Mocht ik nog steeds niet ongesteld worden, dan gooi ik er een testje tegenaan. 
Maar ik merk nu dat het dus echt wel kan, zwanger raken door voorvocht. Hopelijk geldt dit ook voor mij :)

Terug
Bovenaan