Zwanger durven te voelen

Toekomstige moeders,

Wil het even met jullie delen.
Ik ben namelijk nooit zo onzeker geweest.
Dit is mijn eerste zwangerschap en ik ben 5 weken en 6 dagen. En het voelt meer als een winterdip dan een zwangerschap helaas.

We weten het nu 1,5 week en het voelt als een dikke maand. Is het normaal dat ik mij zo voel of laat ik het geluk niet toe en durf ik niet te genieten. Meer dames met ervaring?

Hoi Jenjosh,

Ik herken het gevoel dat je beschrijft niet. Ik was nml hartstikke blij.
Weet je hoe het komt dat je je zo voelt? Is de zwangerschap misschien te snel gekomen?
Als er geen zware achterliggende reden is om je zo te voelen, dan zeg ik: ''Geniet er van! ''
Onzekerheid heeft denk ik iedereen wel, vooral in het begin van de zwangerschap, maar dat is wat anders dan dat het voelt als een winterdip.

Ik wil je in ieder geval toch wel feliciteren met je zwangerschap!

Wat verrvelend dat je je niet prettig voelt, ik denk niet dat het vreemd is. De hormonen gieren door je lijf.
Het is denk ik wel belangrijk om naar je gevoel te luisteren.
Onzeker daar ontkom je niet aan denk ik. Je kan alleen maar afwachten of het goed gaat.
Het is goed om het bij de verloskundige aan te geven hoe jij je voelt. Schaam je er vooral niet voor.
Er zijn echt meer moeders die zich zo voelen, al zullen ze het niet zomaar zeggen.
Het genieten komt vast als je het hartje hebt zien kloppen op de echo.

Ik was in het begin van al m'n zwangerschappen niet alleen maar vrolijk en blij, ookal hadden we naar alle zwangerschappen heel erg uitgekeken! (ik ben 4 keer zwanger geweest, 1 keer was een miskraam, dus we hebben 3 kinderen nu). Ik was sowieso direct behoorlijk misselijk, maar ook een beetje in shock, de eerste weken. Zo onwerkelijk en het gaat zo'n inpact op je leven hebben, dat duurt gewoon even voor je daar aan gewend bent. Daarbij komt ook nog de onzekerheid, over of alles goed zal gaan en de twijfels of je eigenlijk wel goede ouders zal zijn enzo. Misschien ook nog over hoe de omgeving gaat reageren of hoe je alles moet gaan regelen. Ik zou me dus als ik jou was niet te veel zorgen erom maken en ik hoop zelf snel ook weer misselijk en onzeker te zijn :D

Hoi hoi,

Ben van t sept forum, breek ff in.
Ik snap en herken je gevoel ook wel. Al heb ik al een kindje.. Ik heb nu meer vervelende kwaaltjes dan vorige keer. Verstopte neus waardoor ik, en door gewoon wakker liggen, heel moeilijk in slaap kan komen. Heel emotioneel, dus ook snel chagerijnig en huilen.. Moe, licht misselijk enz..
Ik weet t, t hoort er allemaal bij en dat neem ik ook voor lief. Maar dat alles zorgt er toch voor dat ik gewoon niet helemaal op een roze wolk zit.. Vandaag wel eerste echo gehad, daar knapte ik wel van op.

Helaas heb ik niet echt tips voor je. Soms doe ik gewoon heel vrolijk, ook al ben ik t niet echt en dan draait me humeur zelf wel weer om.. Kwestie van de tijd even uitzitten en accepteren dat je je zo voelt. T is niet gek en je kan je hormonen er de schuld van geven :)

Liefs myet

Ook ik voelde en voel me nu weer net als jij hoor, niks geks aan. Ik ben in verwachting van de derde, en bij de tweede had ik ook echt zoiets van, nee, zwanger zijn is geen hobby! Ik voelde me toen vooral in het begin ook erg verdrietig, en snel down. Ook al was ik super blij met de zwangerschap. Dat kwam ook vooral doordat ik me heel erg rot voelde van de misselijkheid. Een paar keer bijna flauw gevallen, en gek genoeg voelde ik me ook alleen. Dat ging na een tijdje wel over gelukkig. Voelde ik me beter, niet meer misselijk, vrolijk en een stuk minder last van kwaaltjes. Bij deze zwangerschap heb ik ook weer last van misselijkheid, en ben heel snel aangebrand. Dus ik hoop net als jij dat dat snel over gaat. Dat je kan gaan genieten van je buik, een echo.. schopjes.. Komt wel goed allemaal! Heb vertrouwen.
Dikke knuffel mamabeer

Ik herken dit ook wel van mijn 1e zwangerschap.
probeer en blijf genieten.
als je straks je buikje ziet groeien en je veolt het bewegen dan pas gaat het gevoel weg.
dat had ik namelijk ook maar ga er van genieten!

Terug
Bovenaan