Zwanger eerste kindje misselijk

Hallo allemaal,

Mijn eerste berichtje hier.
Ik ben inmiddels 4 weken zwanger van mijn eerste kindje. Nog heel erg pril dus.
Ik heb nu sinds 3 dagen heel erg last van misselijkheid in de avond. Dit kan voor het eten zijn of soms ook na het avond eten.
We zijn nu met mijn schoonfamilie op vakantie dus ik vind het lastig om steeds te moeten zeggen dat ik niet lekker ben zonder dat iemand iets gaan vermoeden. Uiteraard weet mijn partner het wel.
Hoe zijn / gaan jullie hier mee om? En heeft iemand tips voor de misselijkheid?

Hallo bijna mama :)
ik heb dit ook gehad heb nu 1 zoontje inmiddels is die al 8 maanden.
maar ik kan me herinneren, ik deed de zwangerschapstest en was toen 3-4 weken zwanger paar weken erna werd dit erger erger en erger ik kon niks eten amper wat drinken, en de hele dag rennen naar de wc ik kon geen eten ruiken of geuren waar ik misselijk van werd dit was echt vreselijk! 
ik ben hiervoor naar de dokter geweest en kreeg wat tegen de misselijkheid als het zo erg is en je kan echt niks meer eten of drinken, moet je dit even doorgeven ook bij je verloskundige.

succes hoop dat het goed komt geniet van je zwangerschap de tijd vliegt voorbij ?

Misschien is die geheimhouding even niet zo haalbaar? Ik heb het op mijn werk ook eerder verteld uit noodzaak. Jammer dan. Geen man overboord.

Allereerst gefeliciteerd!! Bij mij hielp heel de dag verse gember thee (je kan het uiteraard ook koud drinken) en regelmatig kleine beetjes eten.
Veel plezier op je uitje en hopelijk valt het met de misselijkheid mee. 

Hoi, ik inmiddels 11 weken zwanger en helaas ook ontzettend misselijk. Ik heb er medicatie voor, in elk geval voor de ergste dagen. En die zijn erg ? Wat mij het meeste helpt al vanaf het begin is eten zonder kruiden en vooral geen knoflook en ui! En geen vette sauzen. En kleinere porties, door de dag heen een paar keer eten en dan steeds een halve portie. Eet waar je trek in hebt, mijn ervaring leert; iets wat je niet aanstaat verergert de misselijkheid snel. En inderdaad, mocht je op een punt komen dat het je echt belemmert, even huisarts of verloskundige inschakelen. Wat betreft het vertellen, natuurlijk wacht je liever even, maar hier wisten onze ouders het met 5,5 week en in de weken erna de andere belangrijke mensen. En daar ben ik nu, gezien mijn ziek zijn, echt heel blij mee! Want iedereen helpt! Soms is dat meer waard dan het langer geheim houden ?❤️

Dank voor jullie fijne reacties allemaal ? 
we hebben het gezien ik steeds meer last krijg van misselijkheid toch verteld aan mijn schoonouders. Wat een rust geeft dat al! En nu kunnen we lekker over de toekomst fantaseren natuurlijk. 
Ik neem jullie tips zeker mee! ♥️

Terug
Bovenaan