Zwanger en aangezichtspijn

<p>Hi!</p><p>Ik ben bijna 6 weken zwanger en heb ontzettende aangezichtspijn. Sprak net een verloskundige en die zei dat ik 2/3 paracetemol kan slikken maar dat ik na 3/4 dagen echt moet stoppen.</p><p>Ben ook met acupunctuur begonnen afgelopen maand maar heb hier nog niets van gemerkt (pijn leek erger te worden zelfs). Iemand hier ervaring mee en nog tips? </p>

Oei, dat lijkt me naar zeg.. Heb je dat vaker? Als voorbode op migraine bijv? Ik heb zelf hier geen ervaring mee, enige wat ik je wil meegeven is: overleg echt even goed bij je verloskundige praktijk of de huisarts of je niet gewoon rustig aan wat paracetamol mag nemen als het echt niet meer gaat (bv 1-2 per dag over langere tijd). Ik heb zelf mijn 1e trimester ook heftige pijn gehad door een oude blessure (de zwakste punten in je lichaam protesteren het eerst tijdens de zwangerschap), waarbij ik op advies van verloskundige toch 's nachts wel weer paracetamol ben gaan nemen. Hoe minder hoe beter, maar even aan m'n rust komen was op gegeven moment belangrijker. 

De meningen (en onderzoeken!) zijn beetje over verdeeld wat het gebruik van paracetamol betreft.. Ik zou dus zeker nog even door gaan vragen bij de huisarts en evt nog de verloskundige praktijk zelf. 

Alle energie gaat die eerste weken gewoon naar de baarmoeder, waardoor er voor je lichaam niet genoeg over blijft om het andere op te lossen. En klinkt beetje gek, maar toen mij dat werd gezegd, vond ik het makkelijker om de pijn te accepteren. 

Veel sterkte in ieder geval!

Terug
Bovenaan