zwanger en alchohol!!!!!!!!!!

Hoi hier weer eens een berichtje uit het hete curacao, al begreep ik dat het in nl. nu ook echt zomer is.
Even een vraagje bij mijn eerste zwangerschap heb ik echt geen druppel alchohol gedronken maar nu bij de tweede vind ik zo af en toe een glaasje wijn of een klein glaasje bier echt een genot denk nou niet dat ik dat iedere dag doe maar zo af en toe in het weekend.
Zijn er nog meer dames die wel af en toe een glaasje drinken ook al weten we allemaal dat het eigenlijk niet goed is?

Groetjes Debora.

Hoi Bo,

Ik ben in verwachting van de eerste maar ik ben wel anti alcohol. Ik durf het risico echt niet te nemen dat er wat met mijn kindje kan gebeuren. Ik weet dat een glaasje echt geen kwaad kan als je het misschien één keer per maand doet maar het is en blijft een risico.

Als we nu een BBQ hebben of zo dan wil ik nog wel eens een alcoholvrij 0% biertje nemen. Ook erg lekker en het lijkt bijna hetzelfde hoor! Net zo gezellig. En als je goed zoekt dan is er ook alcoholvrije wijn.

Misschien is alcoholvrij ook wat voor jou? Het verschil is minimaal maar wel beter.

Groetjes Joyce

hoi bo..

ik ben het helemaal met joyce eens..
we weten idd allemaal wel dat het slecht is en dat zegt voor mij al genoeg.
de kleine in mijn buik wil ik zo gezond mogelijk ter wereld brengen.
ik denk er ook zo over met roken hoor!!
heb zelf moeten stoppen met roken en dat heb ik ook gewoon uit principe gedaan.
ik zou zeggen neem lekker een alcohol vrij drankje, en als de kleine geboren is kan je het lekker vieren met een glaasje champagne..

groet annelies

Ik had in mijn vorige zwangerschap af en toe echt heel veel zin in alcohol (in het bijzonder in Baileys, mijn favo-drankje) maar ik heb het nooit gedronken. Ook in deze zwangerschap heb ik nog geen druppel gedronken, maar gelukkig er ook geen behoefte aan gehad.

Er zijn erger dingen dan 9 mndn geen alcohol, ik heb er dan ook geen moeite mee om dat te laten staan, die kleine in mijn buik gaat voor. Als ik heel eerlijk ben vind ik het ook altijd een heel naar gezicht om te zien, een vrouw met dikke buik die drinkt of rookt.

Het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik vind de bovenstaande tip van alcoholvrij bier/wijn eigenlijk best een goede!

Ik heb met mijn vorige zwangerschap af en toe wat gedronken. Bij deze wat minder. Aan het begin helemaal niet, maar nu de baby in mijn buik wat ouder is, drink ik af en toe wat van het glas van mijn man. Drie weken geleden heb ik zelf een glas wijn gedronken, maar dat viel helemaal verkeerd! Ik denk dat de combinatie met lage bloeddruk toch niet helemaal gelukkig was. Dus nu met name alcolholvrij bier en er bestaat ook alcoholvrije wijn. Maar ik ben er dus niet zo 100% op tegen. Alleen bij speciale gelegenheden. Ik ga dadelijk ook nog borstvoeding geven en om nou ruim 1,5 jaar echt geen druppel te drinken vind ik te veel van het goed.

Hallo allemaal,

Ook ik drink af en toe 1 glaasje. (1 keer per maand) bij speciale gelegenheden.
Mijn   moeder dronk toen ze in verwachting was van mij iedere avond een portje.

volgens mijn   verloskundige kan het geen kwaad als je af en toe een glaasje neemt. het moet niet structureel worden, maar negen glazen in een hele zwangerschap en ook niet meer dan 1 per avond, vond ze totaal niet erg.

bij de borstvoeding mag je ook liever niet drinken. maar als je net hebt gevoed, kunt je best ook een half glaasje drinken bij een speciale gelegenheid. het belangrijkste is dat lekker in je vel zit.

groetjes,

marjo

Terug
Bovenaan