Zwanger en angst voor een ziek kindje

<p>Hoi</p><p>Ik maak me zelf helemaal gek. Ik ben bijna 5 weekjes zwanger en ben zo bang dat het kindje ziek is omdat k zelf covid had bij de innesteling. </p><p>Ik heb last van nare gedachtes over allerlei syndromen wat de baby daardoor kan krijgen. Vooral de gedachte " start van de zwangerschap was slecht dus er zal vast wat zijn fout gegaan bij de innesteling en daardoor ziek worden. Pff iemand die me kan geruststellen?moe word k ervan. </p>
 
Gefeliciteerd!!
Ik denk juist een hele gunstige periode om corona te hebben, als je het dan toch een keer moet krijgen. Later in de zwangerschap is het voor jou gevaarlijk. Bovendien krijgt het kindje nu nog geen bloed via de placenta, dus geen reden tot zorgen lijkt me ;-)

Een fijne zwangerschap gewenst!
 
Achteraf gezien heb ik t zelfde gehad. Week na mijn positieve corona test bleek ik zwanger te zijn.
Inmiddels ruim 9 maanden verder en heb ik een gezonde dochter van 5 weken oud.
 
Ziek zijn, ook van andere griep en verkoudheidsvirussen, hoeft niet gevaarlijk te zijn. Heb je langere tijd hoge koorts gehad? Als er door het ziek zijn, bijvoorbeeld langere tijd hoge koorts, iets fout gegaan is, dan zal het vruchtje eerder in de aanleg niet goed zijn en al vroeg afbreken. Dat je geen bloed of krampen hebt is een goed teken toch?
Die eerste weken tot aan de 7 weken echo zijn voor iedereen heel spannend hoor. Ik heb 2 x in de zenuwen gezeten over of ik een miskraam zou krijgen. Ik heb eerder miskramen gehad. Het is zo'n opluchting dat je dan met echo's kan zien dat het kindje gewoon goed groeit en ontwikkelt. Probeer een beetje afleiding te zoeken van de spanning. Alles zal vast goed zijn. Je hebt nog geen placenta die aangetast kan raken en je bent zelf goed door de corona infectie heen gekomen. 
 
 
Jaa ik heb zeker 3 dagen achter elkaar koorts gehad. Bleek achteraf t moment van de innesteling te zijn. Ok had toen namelijk last van bruine afscheiding toen k koorts had. Vond t al zo vreemd. Maar goed het is idd toch gelukt om zich in te nestelen ondanks dat ik zo ziek ben geweest. 
Vandaag ook met de verloskundige gesproken over mijn angst die vertelde dat het zich alleen nog maar deelt en dat als er iets idd mis was het lichaam het zou of zal gaan afstoten. En dat is nog niet gebeurd gelukkig. 
Ik ervaar verder helemaal geen misselijkheid alleen wat menstruatie achtige krampen in de buik af en toe. 
 
Oh 3 dagen kan niet zoveel kwaad. Fijn dat de verloskundige je gerust heeft kunnen stellen. Ik had ook een dag of drie wat lichte bruine afscheiding rond mijn nod. Zenuwslopend vond ik dat want dat had ik bij de vorige zwangerschap niet. Maar ik ben nu toch 17 weken zwanger. 
Die kwaaltjes starten vaak pas rond 6/7 weken, en dat je ze niet krijgt komt ook voor hoor. En mensen met veel kwaaltjes krijgen ook miskramen. Geen pijl op te trekken. 
 
 
Terug
Bovenaan